×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اقتصاد صنعت خودرو باید بازسازی شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایدورنیوز ، مهدی صادقی نیارکی در مراسم میز پنجم داخلی‌ سازی خودرو ‌در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: برای بازسازی اقتصاد صنعت خودرو ۹ پروژه تعریف شده که بحث اصلاح قیمت گذاری در زنجیره ارزش تولید خودرو نخستین پروژه است.

صادقی نیارکی بیان داشت: اصلاح ساختار مدیریتی و مالکیتی خودروسازان، توسعه و نوسازی ناوگان تجاری که امروز با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت است، از دیگر پروژه‌های تعریف شده است.

وی در خصوص برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید سه میلیون دستگاه انواع خودرو در افق ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: این برنامه همان برنامه ایدرو در دهه ۸۰ است که برای افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده بود اما در یک دهه گذشته صنعت خودروسازی بدلیل مشکلات ساختاری داخلی و همچنین مشکلات تحمیلی پیرامونی و تحریم‌ها نتوانسته به این رقم برسد.

معاون امور صنایع وزارت صمت خاطرنشان کرد : از تیر ماه ۹۸ تاکنون با برگزاری چهار میز ساخت داخل در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، ۳۴۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه همچنین با اشاره به مسیر رو به رشد صنعت در سال گذشته و در امتداد آن درسال ۱۴۰۰ ، گزارشی از وضعیت تولید کشور ارائه داد.