×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازاری تحت عنوان گواهی سپرده شمش طلا از اسفند سال گذشته در بورس کالا راه اندازی شده که مردم به جای ورود به بازارهای غیررسمی طلا و ارز می توانند با هر میزان نقدینگی در این بازار شفاف و امن اقدام به سرمایه گذاری در بازار طلا کنند؛ توسعه این دست ابزارهای مالی همان هدف اصلی اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد شفافیت و مشارکت و حضور مردم در اقتصاد است.

به گزارش کیوسک خبر، محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با کالاخبر با اشاره به مردمی سازی اقتصاد از مسیر بازار سرمایه اظهار داشت: بازار طلا یکی از بازارهای جذاب برای عموم مردم است که در این مسیر راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، امکان مشارکت مردم با هر میزان نقدینگی و رشد تولید در این حوزه را مهیا کرده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هدایت سرمایه ها از بازارهای غیرشفاف به معاملاتی شفاف و مولد از اهداف مهم در اقتصاد مقاومتی به شمار می رود که ظرفیت سازی بورس کالا در این حوزه به جذب منابع کمک شایانی کرده است.

پورابراهیمی گفت: با راه اندازی این معاملات شرایط برای هدایت نقدینگی از بازارهای غیررسمی طلا و ارز به معاملات شفاف و قابل رصد بورس کالا مهیا شده و در حالی که رشد نرخ و حجم نقدینگی در کشور به شدت بالا است، بازار گواهی شمش طلا ظرفیت خوبی برای تعادل بازار به شمار می رود و این دست ابزارهای مالی می تواند به تصمیم گیری در این حوزه کمک کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس در پایان گفت: رونق معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا و جذب منابع کوچک و بزرگ به این معاملات می تواند در تعادل بخشی به بازار طلا و ارز موثر باشد به طوریکه از این مسیر شاهد ظرفیت سازی در تجهیز بهینه منابع در کشور خواهیم بود. معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران، اسفندماه سال گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی بطور رسمی افتتاح شد که محمد مخبر در این مراسم، بورس کالا و ابزارهای مالی این حوزه را واسطی برای رشد دارایی ها و خلق ثروت برای مردم و کشور عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.