×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش مرگ‌و میر کرونا در تهران/ تعداد ترخیصی‌ها بالا نرود به مشکل کمبود تخت بر می‌خوریم/ واکسن به دلیل تحریم‌ها قطره‌چکانی وارد کشور می‌شود

کیوسک خبر -«نادر توکلی» معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مورد آخرین وضعیت ورودی بیمارستان‌‌های شهر تهران بیان کرد: طبق آخرین آمار در یک روز اخیر تقریبا ۱۰۰۰ بستری داشتیم و پذیرش مراجعان سرپایی، بالای ۶۰۰۰ نفر بوده است، در مجموع نزدیک به ۶ هزار بستری در کل بیمارستان‌ها داریم.
وی در رابطه با تعداد تخت‌های بیمارستانی، ادامه داد: فعلا برای بستری بیماران با کمبود مواجه نیستیم، ما از هفته‌ی گذشته پیش‌بینی‌هایی داشتیم که بر اساس آن تخت‌های بیمارستانی مورد نیاز را خالی کردیم، اما اگر ظرفیت به همین شکل بماند و ترخیص‌های بیمارستانی بیشتر نشود، برای تامین تخت به مشکل برمی‌خوریم، آن هم در شرایطی که تعداد فوتی‌ها بالا رفته است.
توکلی در مورد وضعیت ابتلا در کادر درمان، گفت: با توجه به اینکه تعدادی از کادر درمان بخش‌های کرونایی که مستقیما با بیمار کرونایی در ارتباط هستند، همچون اوژانس، آی‌سی‌یو و بخش عفونی واکسینه شند، خوشبختانه یک مقداری میزان ابتلا در آن بخش‌ها کم شده است، البته متاسفانه یکی از پرسنل بیمارستان بانک ملی پریشب به دلیل ابتلا به کرونا فوت شد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان تکمیل واکسیناسیون عمومی، ادامه داد: این موضوع کاملا به تامین واکسن مربوط است، اگر واکسن داخلی وارد این مدار شود، قاعدتا این روند واکسیناسیون خیلی مشخص جلو خواهد رفت.
توکلی افزود: نکته بسیار مهم در مورد واکسن کرونا، این است که اگر موفق به واکسیناسیون برای افراد بالای ۶۰ سال، افراد چاق، دیابتی و در کل افراد پرریسک شویم، بر کاهش مرگ و میرهای کشور تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و از ابتلاهای شدید جلوگیری می‌کند.
وی بیان کرد: من فکر می‌کنم اگر یک سوم جمعیت حدود ۲۵ میلیون نفر واکسینه شوند، به کاهش شدت بیماری کمک خیلی زیادی خواهد کرد.
معاون ستاد مقابله با کرونای شهر تهران ضمن اشاره به تاثیر تحریم‌ها در روند واکسیناسیون کشور، گفت: ما تحریم هستیم و برای جا به جایی ارز هم مشکل داریم و متاسفانه واکسن به شکل قطره چکانی وارد کشور می‌شود، در این شرایط اگر یک سوم جمعیت واکسینه شود، شرایط یک مقدار آرام‌تر خواهد شد که هنوز موفق به آن نشدیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره واکسیناسیون کادر درمان افزود: موفق نشدیم بیشتر از یک سوم کادر درمان را واکسینه کنیم، علتش هم این است که با توجه به تعداد واکسن‌های وارد شده، فقط توانستیم این تعداد را واکسینه کنیم، اما تا یک ماه آینده واکسیناسیون برای کادر درمان تکمیل خواهد شد.
توکلی در مورد افرادی که فاز یک واکسن بهارات هند را تزریق کردند و به دلیل عدم توزیع از طرف هند، فاز دوم را انجام ندادند، ادامه داد: این افراد به مشکلی برنخواهند خورد و مشکلشان حل خواهد شد و تزریق فاز دوم‌شان با همان واکسن انجام خواهد شد.
وی در مورد احتمال شیوع موج پنجم در آینده گفت: فعلا که شاهد موج چهارم هستیم. اگر برای یک سوم جامعه واکسیناسیون انجام شود و بهتر رعایت شدن پروتکل‌ها در ماه رمضان، امیدواریم موج چهارم تمام شود و دیگر موج پنجمی اتفاق نیفتد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.