×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در نشست با مدیران مالی شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی ضمن اعلام این مطلب، اظهار داشت: با توجه به روند حمایتی شرکت های بورسی و حفظ اعتماد عمومی، انتظار داریم تا پایان امسال، روند شاخص بورس رشد مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: با مشارکت شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی، در نظر داریم برای بازارگردانی و حفظ و ثبات سرمایه های ایمیدرو در بورس، یک صندوق مشترک با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومان تشکیل دهیم.

ایجاد کمیته دائمی در ایمیدرو برای حفظ سرمایه شرکت ها

قائم مقام ایمیدروبا اشاره به ایجاد یک کمیته دائمی در ایمیدرو با حضور شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی در حوزه بورس، تصریح کرد: این کمیته، در صورت افت بیش از ۱۰ درصدی ارزش بازار گروه، جلسات فوق العاده تشکیل خواهد داد.

وی ادامه داد: باید کیفیت اطلاع رسانی در زمینه وضعیت عملکرد و چشم انداز سودآوری بنگاه ها در کدال بهبود یابد.

تغییر روند شاخص بورس با حمایت ها

نعیمی با اشاره به روند شاخص بورس طی امسال گفت: این روند در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹ با یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحد، رکورد جدیدی ثبت کرد و این رشد شتابان در تاریخ ۲۰ مرداد ۹۹ به اوج خود یعنی ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید.

وی ادامه داد: اما از ۲۱ مرداد، این شاخص شروع به سقوط کرد. حمایت نخست ایمیدرو در یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد، موثر نبود. اما حمایت قوی دوم در محدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، روند را تغییر داد و شاخص بورس برگشت و رو به افزایش گذاشت.

در این نشست، مسئولان مالی شرکت های فولاد مبارکه، فولاهرمزگان، مس، گل گهر، چادرملو و فولاد خراسان حضور داشتند و در آن، تصمیم های لازم برای تداوم حمایت های شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی از بورس اتخاذ شد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.