×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برنامه‌ها و اقدامات شرکت بیمه تعاون با هدف افزایش حق بیمه تولیدی به گونه‌ای است که بیمه‌شونده هم بتواند علیرغم اجباری بودن از امتیازات و نفع آن برخوردار شود. یکی از این طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای در این شرکت، بیمه شخص ثالث تعاون است که علیرغم اجباری بودن امتیازاتی را داراست که رضایت مشتریان را به دنبال دارد.
کیوسک خبر ـ به گزارش بیمه تعاون به نقل از رصد اقتصادی، شرکت بیمه تعاون با سرمایه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در گزارش فعالیت منتهی به آبان ماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش حق بیمه به بیمه‌شدگان تحت پوشش خود به ثبت رساند برابر با ۱۰۵ میلیارد تومان بود و همچنین “وتعاون” از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) تا پایان آبان ماه از فروش حق بیمه به درآمد تجمیعی ۸۳۰ میلیارد تومانی دست یافت. به اذعان مدیرعامل جوان این شرکت، بیمه تعاون درصدد است تا سرمایه خود را تا هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

اقدامات و برنامه‌های شرکت بیمه تعاون، با مدیریت جوان به گونه‌ای است که با انگیزه‌ای که دارد، مسیر خوبی را در حال طی کردن است. به طوری که رئیس کل بیمه مرکزی در این باره می‌گوید: «حتماَ از تجارب مدیرعامل بیمه تعاون برای پیشبرد هرچه مطلوب‌تر صنعت در بیمه مرکزی استفاده خواهیم کرد.» از جمله این برنامه‌ها که به صورت موردی به آن می‌پردازیم بیمه شخص ثالث تعاون است که دارای مزیت‌ها و تخفیفاتی است که اجباری‌بودن این بیمه را برای بیمه‌شوندگان سهل و آسان می کند.

رشد تصاعدی جمعیت جهان و رشد سریع تکنولوژی و به اقتضای تولید انبوه وسایل نقلیه موتوری زمینی، درضمن عدم انصراف از منافع غیر قابل انکار آنها در زندگی اجتماعی، آثار دردناک و زیانبار مترتب، علی‌الخصوص خسارات حاصل شده در اثر حوادث رانندگی در سطوح راههای بین المللی داخلی کشو باعث شده جهت ساماندهی به موضوع عبور و مرور بیمه نامه های متعددی پدید آیند.
بیمه شخص ثالث، پر مخاطب‌ترین نوع بیمه‌ای است که در ایران ارائه می‌شود. باید توجه داشت در صورتی که وسیله نقلیه‌ای، تحت پوشش این بیمه نباشد، مسلما مشکلات و عواقب سنگینی برای راننده در پی خواهد داشت. طبق تعاریفی که برای بیمه شخص ثالث ماشین وجود دارد. فردی که ماشین خودرو را بیمه کرده است، به عنوان شخص اول، شرکت بیمه گر به عنوان شخص دوم و فردی که در حین یک تصادف و حادثه آسیب می بیند، به عنوان شخص سوم یا همان ثالث در نظر گرفته می شود.

بیمه شخص ثالث خودرو برخلاف بیمه بدنه، یک بیمه اختیاری نیست و همه افراد باید این بیمه را به اجبار خریداری کنند. از نگاه برخی علت این همه استقبال از بیمه شخص ثالث به اجباری بودن آن برمی‌گردد.
اما باید به این نکته توجه داشت که در کنار اجباری بودن، حق انتخاب با قانون اجبار نیست و مختص شرکت بیمه‌ای می‌باشد که مزایای متعددی را برای مشتریان خود فراهم آورده باشد. امکان خرید آسان، انتخاب بدون دردسر طرح موردنظر، قیمت و تخفیفات مناسب و از همه مهمتر پرداخت به موقع خسارت از جمله مواردی است که رضایت و علاقمندی مشتریان شرکت بیمه تعاون را برای خرید بیمه شخص ثالث از این شرکت بیمه‌ای ترغیب می‌کند.

طبق اعلام مدیران شرکت، بیمه تعاون با برنامه‌ ای که در زمینه خسارت انجام داده در رشته شخص ثالث، به صورت لحظه‌ای ارزیابی خسارت صورت می‌گیرد و نهایتاً در ۴۸ ساعت پرداخت صورت می‌گیرد و هر ماه با تمام بیمه گذاران تماس گرفته و پیگیر وصول خسارات و ارزیابی رضایت از خدمات آنها می‌شود.
ارائه خدمات آنلاین در تمامی فرآیند‌ها، چه صدور بیمه‌نامه چه پرداخت خسارت شرکت بیمه تعاون مثبت بوده و این اقدام باعث رضایت‌مندی مشتریان شده است. دیجیتالی شدن خدمات به استعلام و پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان در حوادث رانندگی از جمله محورهای بیمه شخص ثالث و بدنه این شرکت بیمه‌ای است.

مدیر بیمه‌های اتومبیل این شرکت در این باره می‌گوید:«ابتدایی‌‌ترین اقدام در این زمینه این است که بازدید اولیه به‌صورت غیرحضوری و برخط انجام شود و بیمه‌گذار، تصاویر خودروی خود را به شرکت بیمه ارسال کند؛ در واقع اینکه ما بتوانیم هم خدمات بیمه‌ای را کاملا به شکل آنلاین ارائه دهیم و هم بتوانیم تخلفات و صحنه‌سازی‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود را به صفر برسانیم شاید امکان‌پذیر نباشد، اما می‌توان با فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم، هم از آمار تخلفات کم کرد، هم به سمت خدمات برخط حرکت کرد».
بیمه تعاون در حوزه صدور و فروش دیجیتال بیمه نامه پیشرفت قابل توجهی داشته و از نخستین شرکت هایی است که همکاری با استارتاپ‌ها را آغاز کرد و به خوبی توانست از فضا بهره برداری کند. به نظر، بیمه تعاون در حوزه صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت دیجیتال، یک روند برد-برد را تجربه کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.