×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به‌مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل‌و‌پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، کاهش هزینه پرداختی از جیب بیمه‌شدگان را یکی از مهم‌ترین راهبردهای تحولی دوره مدیریتی اخیر سازمان تأمین‌اجتماعی همگام با تلاش دولت مردمی سیزدهم در زمینه توسعه خدمات درمانی و تسهیل دسترسی آحاد جامعه به خدمات کیفی درمان اعلام کرد و گفت: گسترش کمی و کیفی مراکز درمانی ملکی سازمان در سطح کشور و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی ملکی و اجرای طرح حفاظت مالی و صفر شدن فرانشیز خدمات بستری برای کلیه بیمه‌شدگان با سن بیش از ۶۵ سال به‌هنگام دریافت خدمات بستری در تمامی بیمارستان‌های دولتی‏ و دانشگاهی کشور و تمامی بیمه‌شدگان ساکن در شهرهای فاقد مراکز درمانی ملکی؛ فراهم شدن امکان بهره‌مندی بیماران خاص تحت پوشش سازمان از اعتبارات و حمایت‌های صندوق بیماران خاص و کاهش هزینه‌های بیش از ۹۰۰ هزار بیمار نشان‌دارشده با حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج؛ پوشش بیمه‌ای بیش از ۱۳۰ قلم داروی جدید و ‏مشارکت مؤثر در اجرای طرح دارویار که بر اساس آن ۳۸۸ داروی خارج از تعهد، از طریق بیمه‌ به بیماران عرضه می‌شود، از دستاوردها و توفیقات بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ دکتر مهدی اسلامی افزود: در اجرای طرح حفاظت مالی از بیمه‌شدگان همچنین ۱۰۰ درصد هزینه لوازم مصرفی پزشکی و آندوپروتزها تا سقف قیمت مندرج در سایت IMED، تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار گرفته و فرانشیز خدمات سرپایی اعم از دارو و خدمات پاراکلینیکی و خدمات بستری ارائه شده به بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی نیز براساس تعرفه دولتی، از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تقبل شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی،همچنین گفت: ارائه رایگان خدمات تزریق داروهای شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، برکی‌تراپی، انجام دیالیز، هزینه تزریق خون و انواع فاکتورهای خونی، آزمایش‌های تخصصی تشخیص پیش از تولد بیماری‌های هموفیلی و تالاسمی، داروهای تخصصی مورد مصرف بیماران مبتلا به ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی، انجام عمل پیوند کلیه، داروهای اختصاصی پیوند کلیه و … به صورت رایگان از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در مسیر صیانت مالی از بیمه شدگان بوده که فقط در سال ۱۴۰۱ این اقدامات بالغ بر ۱۰۵۸ میلیارد تومان بار مالی داشته است.
وی در مورد بازپرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری نیز گفت: بازپرداخت مطالبات مؤسسات درمانی طرف قرارداد از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی است و ما قدردان همراهی و همکاری ارزشمند ارائه‌دهندگان خدمات سلامت که با ما در زمینه تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان همکاری بسیار ارزشمندی دارند، هستیم.
دکتر اسلامی در خصوص آخرین وضعیت بازپرداخت مطالبات مراکز درمانی اضافه کرد: ارسال اسناد بستری از مراکز درمانی به مدیریت‌های درمان استان‌ها عمدتاً با تأخیر دو تا سه ماهه صورت می‌گیرد و رسیدگی به اسناد مطابق ضوابط و آماده‌سازی صورتحساب‌های مالی جهت پرداخت نیاز به یک زمان حداقل دوماهه دارد.
دکتر مهدی اسلامی – معاون درمان سازمان تأمین اجتماعیدکتر اسلامی افزود: به‌منظور تسریع در زمان رسیدگی و پرداخت مطالبات، سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام به الکترونیکی کردن فرایند ارسال اسناد بستری کرده است و امید آن می‌رود که در سال آتی شاهد اجرایی شدن کامل آن در سطح کشور و تسریع در پرداخت مطالبات این مراکز باشیم.
دکتر اسلامی با اشاره به این‌که بیش از نیمی از جمعیت کشور از پوشش خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی بهره¬مند هستند، گفت: حدود ۷٫۵ درصد از بیمارستان¬های کشور به تعداد ۷۹ بیمارستان به‌همراه ۳۲۰ مرکز درمانی سرپایی و ۵ مرکز جراحی محدود متعلق به سازمان تأمین‌اجتماعی است که خدمات درمانی کیفی را به‌صورت کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌کنند. همچنین، به منظور تکمیل خدمات درمانی موردنیاز بیمه¬شدگان، علاوه بر ارائه خدمت در مراکز درمانی ملکی؛ از بیش از ۵۷ هزار مرکز طرف قرارداد شامل ۱۱۰۶ بیمارستان و مرکز جراحی محدود، ۲۱ هزار و ۷۷۳ مطب پزشکان و دندانپزشکان مستقل، ۱۴ هزار و ۶۳۱ داروخانه، ۱۵ هزار و ۹۹۸ مرکز پاراکلینیکی و ۳۶۱۶ درمانگاه، خدمات درمانی موردنیاز خریداری و به بیماران بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.
‏‏‏‏‏‏وی افزود: تأمین‌اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان است و به‌عنوان امانتدار آنان بایستی کیفیت و میزان دسترسی به خدمات درمانی را افزایش دهیم و پاسخگوی مطالبات و نیازهای درمانی مردم شریف‌مان باشیم تا دغدغه بیمه‌شدگان کاهش یافته و اطمینان خاطر بیشتری برای آنان فراهم کنیم.
دکتر اسلامی تأکید کرد: از آنجا که حدود یک سوم خدمات سرپایی و یک چهارم خدمات بستری بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان انجام می‌شود، به ¬گواه آمار موجود میزان بهره‌وری مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی درحد مطلوبی قراردارد. به‌طوری‌که بر اساس آمار و اطلاعات موجود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، بیش از ۶۷ میلیون مراجعه جهت دریافت خدمات سرپایی صورت گرفته است که از این تعداد حدود ۳۱ میلیون مراجعه مربوط به ویزیت پزشکان و بیش از ۳۶ میلیون مراجعه مربوط به خدمات تشخیصی‏‏ و درمانی بوده است. همچنین تعداد ۴۳۳ هزار و ۴۱۸ بیمار نیز در بخش‌های بستری مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی تحت درمان قرارگرفته‌اند که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایشی حدود ۳٫۷ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت تعداد اعمال جراحی انجام شده در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با افزایش ۹٫۱ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال۱۴۰۱ همراه بوده است. مجموع زایمان‌های انجام شده در این بیمارستان‌ها نیز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، برابر با ۵۳ هزار و ۸۸۱ مورد بوده است.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تصویب ضابطه تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی در هیئت‌مدیره و هیئت‌امنای این سازمان و تبدیل وضعیت حدود ۵۷۰ نفر از پزشکان قراردادی افزود: فراهم شدن امکان بکارگیری پزشکان بازنشسته و بازنگری نظام پرداخت پزشکان با هدف افزایش عملکرد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دیگر اقدامات و طرح‌های پیگیری‌شده در بخش درمان تأمین‌اجتماعی بوده است.
وی افزود: در حال حاضر و با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در زمینه حمایت از طرح‌های افزایش موالید، بالغ بر ۹۵ هزار پرونده خدمات درمان ناباروری در سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگان این سازمان تشکیل شده که هزینه ناشی از ارائه خدمات و داروهای درمان ناباروری در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۴۰۶ میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۶۵۰ میلیارد ریال و در ۹ ماهه سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۵۰۸ میلیارد ریال بوده است. همچنین تعداد خدمات ارائه شده به بیماران خاص بر اساس بسته سابق بیماران خاص و بسته خدمات بیماران صعب‌العلاج ابلاغی از سوی شورای عالی بیمه سلامت در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خدمت با هزینه ای بالغ بر ۴۴۵ میلیارد تومان بوده است.
دکتر اسلامی به شمار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملکی درحال احداث سازمان تأمین‌اجتماعی درسطح کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۳ مرکز درمانی جدید از جمله ۲ بیمارستان هدایت تهران و شهید املاکی لنگرود افتتاح شده و ۲۲ درمانگاه نیز درحال احداث است. به‌علاوه بیمارستان‌های جایگزین شهید فیاض‌بخش تهران و ۱۷ شهریور آبادان با ۶۶۰ تخت در ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ساماندهی مراقبت‌های سلامت سالمندان تحت پوشش، تشکیل پرونده الکترونیک دارویی بیماران بدون حضور بیمار در مدیریت درمان، انجام ویزیت و مشاوره بر خط و استقرار نظام خرید راهبردی خدمات نیز از دیگر برنامه‌های در حال پیگیری در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.