×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مس پرس، بیگلری با بیان این مطلب افزود: هدف از تاسیس این شرکت توسعه تحقیقات و احداث کارخانه نیمه صنعتی و صنعتی برای استحصال عناصر سنگین و عناصر ارزشمند همچون پیریت، طلا، نقره و کبالت از باطله کارخانجات تغلیط مس و همچنین عناصر سنگین از PLS لیچینگ بوده است.
بیگلری تصریح کرد: با تحقق این هدف، علاوه بر فروش محصولات اصلی به مشتری بالفعل موجود، با ایجاد دانش فنی بدست آمده ‌می‌توانیم نیاز کشور به محصولات استراتژیک را مرتفع کنیم و از سوی دیگر از آلودگی محیط زیست در سدهای باطله و آب های زیرزمینی پایین دست کارخانجات مس جلوگیری کنیم.
بیگلری با اشاره به طرح‌های‌ تحقیقاتی مهمی که در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده در صنعت مس تعریف شده است گفت: فرآوری باطله کارخانجات تغلیظ مس سرچشمه و میدوک، طرح جداسازی نرمه از کنسانتره مس سرچشمه، طرح فرآوری غبار سفید کنورتورها  و فرآوری عناصر سنگین از PLS لیچینگ سرچشمه از مهمترین طرح‌های در حال انجام شرکت کانی فراور امرتات است.
وی با بیان اینکه فرآوری باطله کارخانجات تغلیظ مس سرچشمه و میدوک باعث جلوگیری از هدر رفتن مس خواهد شد که  در باطله تغلیظ به هدر می‌رود، گفت: با اجرای این طرح شاهد افزایش۱۰ درصدی تولید مس و تولید محصولات جانبی مورد نیاز صنعت مس خواهیم بود.
بیگلری تصریح کرد: همچنین با احداث طرح فوق می‌توان ۶۰ درصد اسید تولیدی  در ذوب سرچشمه و خاتون‌آباد را مصرف کرد و دغدغه‌ای از نظر حمل و فروش آن با قیمت‌های بسیار نازل نداشت.
مدیرعامل شرکت کانی فراور امرتات با اشاره به اینکه طرح فرآوری غبار سفید کنورتورها  با هدف تولید سرب و روی از آن در دستور کار شرکت قرار گرفته است اظهار داشت: همچنین طرح جداسازی نرمه از کنسانتره مس باعث ارزش افزوده نرمه و کاهش آلودگی ذوب به واسطه غبار مس و کاهش خرابی تجهیزات الکتریکی می‌شود.
بیگلری با بیان اینکه هم‌اکنون طرح استحصال عناصر سنگین با ظرفیت باطله ورودی ۱۵۰ تن در روز در حال انجام و عملیاتی شدن است اظهار داشت: این طرح ۶۲ درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: همچنین  طرح عناصر سنگین از PLS لیچینگ سرچشمه ۱۳ درصد پیشرفت داشته است که با تامین منابع مالی این طرح شاهد سرعت بخشی در بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.