×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تغییر ماهیت ال‌جی برای ارائه زندگی بهتر به مشتریان از طریق فراهم کردن مجموعه‌ای از خدمات و محتوای متمایز

امروز ال‌جی الکترونیکس (LG) اولین گام خود در راستای تبدیل شدن به یک شرکت پلتفرم سرگرمی و رسانه را منتشر کرد. این تغییر تجاری زندگی مشتریان را با ارائه خدمات ارزشمند و مجموعه منحصر به فردی از محتوای منتخب در محصولات این شرکت شامل تلویزیون‌های LG OLED و LG QNED پربارتر خواهد کرد. ال‌جی مسیر و استراتژی جدید خود را در رویداد webOS Partner Summit 2023 که در Sciencepark سئول در کره جنوبی برگزار شد اعلام کرد. تولید کنندگان، ارائه دهندگان و توسعه دهندگان محتوا و شرکت‌های شاخص در این صنعت از ۳۰ کشور از جهان در این رویداد شرکت کردند.

رویداد webOS Partner Summit 2023 که اولین رویداد در نوع خود بود فضای کاملی را برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه جدید شرکت ال‌جی و ارزش بالای اکوسیستم در حال گسترش و تکامل پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند webOS با شرکای جهانی مورد اعتماد خود فراهم کرد.

از آغاز استفاده از webOS بر روی تلویزیون‌های هوشمند در سال ۲۰۱۴، این پلتفرم با استقبالی عالی جزو یکی از‌ گسترده‌ترین پلتفرم‌های جهانی مورد استفاده در تلویزیون‌های هوشمند بوده است. پلتفرم webOS علاوه بر استفاده توسط بیش از ۲۰۰ میلیون تلویزیون ال‌جی در سطح جهان، از چندین برند تلویزیونی شخص ثالث نیز در بازارهای مختلف پشتیبانی می‌کند. ال‌جی قصد دارد webOS را در تعداد بیشتری از شرکت‌های تلویزیونی شخص ثالث گسترش داده و این پلتفرم را به سایر دسته‌بندی‌های محصولات نیز توسعه دهد. ال‌جی انتظار دارد ظرف سه سال آینده بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه از webOS استفاده کنند.  

ال‌جی برای فراهم کردن دسترسی و کاربری آسان بی‌نظیر و گسترده اکوسیستم webOS برای مجموعه بیشتری از مخاطبین، از پلتفرم webOS خود در مجموعه‌ای از دسته‌بندی‌های دیگر محصولات شامل پروژکتورها، ساینیج‌ها و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرویی استفاده کرده است.

به علاوه، تعداد شرکاء از برندهای شخص ثالث که از webOS Hub و راه‌کار webOS استقبال می‌کنند رشد پایداری داشته و طی دو سال گذشته از تنها ۲۰ برند به بیش از ۳۰۰ برند افزایش یافته است. در طول این مدت webOS Hub با  گسترش تنوع محتواهای تحت پوشش به طور معناداری ارتقاء یافته و گیمینگ در فضای Cloud، خدمات OTT و ویژگی‌های جدیدی برای بهبود تجربه کاربری و دسترسی‌پذیری آسان را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، برخی از برندهای شریک ال‌جی از تلویزیون‌های OLED خودشان که از webOS Hub استفاده می‌کنند رونمایی کرده‌اند.

پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS پیوسته در حال تکامل است و با ارتقاء یکپارچه از خدمات جدیدی پشتیبانی می‌کند که بر اساس درک عمیق ال‌جی از مشتریان اصلاحات مداومی را در طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) ایجاد می‌کند. ال‌جی برای ایجاد امکان لذت بردن تعداد هر چه بیشتری از کاربران از جدیدترین نسخه webOS بر روی تلویزیون‌های خانگی خود برای به‌روزرسانی‌ و ارتقاء سیستم عامل تلویزیون‌ها از طریق به‌روزرسانی‌های پلتفرم حتی برای مدل‌های قدیمی‌تر تلویزیون‌ها پشتیبانی یکپارچه‌ای را فراهم می‌کند. 

ال‌جی به عنوان بخشی از استراتژی خود برای گسترش اکوسیستم پلتفرم webOS در سال ۲۰۲۱ اکثریت سهام Alphonso، شرکت متخصص در تجزیه و تحلیل داده‌های تبلیغاتی و محتوای ایالات متحده را خریداری کرد. Alphonso در سال گذشته زیرمجموعه‌هایی را نیز در انگلستان و یونان تأسیس نموده که به رشد جهانی خدمات محتوای این شرکت شتاب بیشتری خواهد بخشید. 

ال‌جی قصد دارد در پنج سال آینده در تجارت webOS خود سرمایه‌گذاری قابل توجهی به ارزش ۱ تریلیون وون کره جنوبی انجام دهد. هدف این شرکت از این سرمایه‌گذاری ارائه خدمات و محتواهای بیشتر برای پوشش دادن سبک‌های زندگی و سلیقه‌ها و اولویت‌های متنوع مشتریان است. ال‌جی باور دارد با تقویت مزیت‌های رقابتی خود در زمینه محتوا و خدمات می‌تواند تجربه کاربری webOS را بیش از پیش ارتقاء دهد.  

این سرمایه‌گذاری استراتژیک ال‌جی بر روی گسترش دامنه محتوای در دسترس در پلتفرم webOS، بهبود کاربری با ایجاد نوآوری در رابط و تجربه کاربری و تقویت شراکت با شرکت‌های تولیدکننده محتوا در سطح جهانی تمرکز خواهد داشت. تا به امروز ال‌جی با همراهی شرکای خود برای افزودن فن‌آوری‌های جدید برای گیمرها، هواداران ورزش و کاربران نسل Z به پلتفرم تلاش بسیاری کرده است. به عنوان مثال ادغام Sye که یک محصول اختصاصی از Prime Video است فن‌آوری‌ای برای کاهش تأخیر ارائه می‌کند که برای آن دسته از مشتریان ال‌جی که علاقه‌مند به تماشای پخش زنده مسابقات ورزشی مانند Thursday Night Football هستند بسیار مفید است. تلویزیون‌های ال‌جی امکان تماشای شبکه Netflix HDR را فراهم کرده و به تازگی با رونمایی از تلویزیون‌های سبک زندگی، برای پوشش دادن مخاطبان نسل Z بتا را نیز برای گیم‌های Netflix به پلتفرم خود افزوده است. ال‌جی برای ارائه یک تجربه کاربری Native Touch در مدل‌هایی نظیر StanbyME با YouTube همکاری کرد.

ال‌جی نوآوری‌های خود در زمینه جستجو و پیشنهاد محتوای هوش مصنوعی-محور را نیز تقویت می‌کند. این شرکت قصد دارد از یک قابلیت رابط کاربری صوتی در اپلیکیشن‌های شرکت‌های شریک خود استفاده کند تا امکان کنترل و جستجوی آسان را با استفاده صدای خود کاربر برای استفاده از خدمات محتوای شخص ثالث فراهم کرده و یافتن محتواهای مورد نظر را برای او سریع و یکپارچه کند.

قابلیت استفاده از خدمات نیز به همین ترتیب ارتقاء خواهد یافت. کانال‌های LG 3.0 و خدمات پخش رایگان ممتاز ال‌جی از مجموعه‌ای از سریال‌های تلویزیونی برخوردارند و با یک رابط کاربری اصلاح شده به کاربران امکان می‌دهند گزینه‌های محتوای بیشتری شامل کانال‌های پخش زنده و فیلم‌ها را بر روی صفحه نمایش تماشا کنند و نیاز به اسکرول کردن را کمتر می‌کنند. به لطف رابط کاربری جدید کاربران می‌توانند بدون نیاز به خارج شدن از برنامه‌ای که در حال تماشای آن هستند به سادگی از محتوای در حال پخش بر روی سایر کانال‌ها مطلع شوند.

کانال‌های ال‌جی که در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ کانال را در بر می‌گیرند و در ۲۷ کشور از سراسر جهان در دسترس هستند تا ماه مارچ ۲۰۲۳ به بیش از ۵۰ میلیون عضو رسیده‌اند. فقط در سال ۲۰۲۲ تعداد دستگاه‌های منحصر به فردی که از کانال‌های ال‌جی استفاده می‌کردند تا ۷۵ درصد و زمان تماشا تا ۵۷ درصد افزایش یافت و با افزایش تناوب استفاده، این سرویس از لحاظ تعداد مخاطبین به یکی از ۵ اپلیکیشن برتر در پلتفرم webOS تبدیل شد.

ال‌جی با مشارکت با موسسات دانشگاهی کره جنوبی به صورت فعالانه در توسعه قابلیت‌های پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند خود سرمایه‌گذاری می‌کند تا استعدادهای نرم‌افزاری نسل آینده را پروش داده و با افزایش تلاش‌های خود وجود متخصصین نرم‌افزار تراز اول در سراسر جهان را تضمین کند.

ال‌جی همان‌طور که در چشم انداز تجارت تلویزیون خود با شعار “Sync to You, Open to All vision” بیان کرد تغییرات را از دل یک رویکرد واقعاً مشتری-محور بیرون کشیده و دنبال می‌کند. این چشم‌انداز هدف این شرکت برای ارائه تجربه‌های کاربری شخصی‌سازی شده‌ برای یکایک مشتریان با سبک زندگی و سلایق منحصر به فرد خود و تولید محصولاتی که برای همه قابل استفاده باشند را به تصویر می‌کشد. 

Park Hyoung-sei مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی در رویداد webOS Partner Summit 2023 گفت: “ال‌جی آماده است که به یک شرکت پلتفرم سرگرمی و رسانه‌ای که محتوا و خدماتی متمایز ارائه نموده و زندگی مشتریان خود را ارتقاء می‌بخشد تبدیل شود. این تغییر ماهیت بدون وجود یک دهه پیشگامی در تولید تلویزیون‌های OLED و نوآوری‌های پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS امکان‌پذیر نمی‌شد.”

# # #

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی یکی از رهبران صنعت تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی و تصویری و یک مبتکر جهانی شناخته شده برای پیشتازی تلویزیو‌ن‌های OLED است که انقلابی در گروه تلویزیون‌های رده‌بالا محسوب می‌گردد. ال‌جی به بهبود زندگی مشتریان با محصولات نوآورانه سرگرمی‌های خانگی متعهد است که توسط تلویزیون‌های برنده جوایز OLED و تلویزیون‌های QNED Mini LED  بهره‌مند از فناوری Quantum Dot NanoCell و راهکارهای صوتی توسعه یافته با همکاری Meridian Audio به آن دست یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ال‌جی به سایت www.LGnewsroom.com مراجعه کنید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.