×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اصلاح قوانین و ساختار صندوقهای بیمه ای باید مورد توجه قرار گیرد

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: اصلاح قوانین و ساختار صندوق‌های بیمه‌ای در سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری مورد تاکید قرار گرفته و باید به آنها توجه شود.

به گزارش کیوسک خبر، سید محمدحسینی در همایش روز ملی روستا و عشایر که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه این دولت تحول گرا و عدالت محور است و توجه خاصی به مناطق محروم دارد، گفت: تحقق عدالت اجتماعی به عنوان شعار این همایش انتخاب شده است. عدالت آرمان همه انبیا و مصلحان تاریخ بوده است. عدالت با صراحت نیز در قرآن مطرح شده است.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا فاصله‌ها کم شود. قبل از انقلاب روستاها رها شده بودند، بسیاری مناطق جاده نداشتند و احساس مسئولیتی قبل از انقلاب نسبت به روستاها و حتی شهرهای کوچک وجود نداشت.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به صدور فرمان جهاد سازندگی از سدی امام راحل در سال ۵۸ اظهار کرد: طی ۴۴ سال گذشته فراز و نشیب‌هایی در توجه به مقوله عدالت داشته ایم. در هشت سال دولت قبل ضریب جینی و فاصله طبقاتی افزایش یافت.

حسینی ادامه داد: رهبر انقلاب همواره به موضوع روستاییان و عشایر توجه داشتند. مهم است که استعدادها را دریابیم تا بتوانند در توسعه و آبادانی کشور مؤثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق عدالت راه اندازی شده است، گفت: باید برای پیوستن روستاییان و کشاورزان جامعه هدف به این صندوق فرهنگ سازی شود، خیلی‌ها این صندوق و خدماتی که ارائه می‌دهد را نمی‌شناسند. گفته شد که قرار است یک میلیون بیمه شده جدید در سال جاری به این صندوق افزوده شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بر ضرورت توجه به روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: از جمله آسیب‌های اجتماعی کشور، حاشیه نشینی کلان‌شهرها است. اکنون با توسعه ارتباطات مجازی بسیاری نیازها از جمله ادامه تحصیل میسر است. لازم است با فراهم شدن امکانات در روستاها، مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد.

حسینی ادامه داد: روستاها کانون تولید و کشاورزی هستند. بخشی از تولید در صنعت است، اما بخش عمده کشاورزی، صنایع دستی و دامداری در روستاهاست. البته در دهه اخیر شرایط بر مردم به واسطه خشکسالی‌ها سخت‌تر شده است و باید به روستاییان کمک بیشتری صورت گرفته و نحوه کشت و آبیاری مشخص باشد.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی ما با مشکلات جدی مواجه اند و صندوق اجتماعی کشاورزان باید تلاش کند شبیه صندوق‌های بیمه‌ای دیگر نشود، تاکید کرد: این صندوق‌ها بدهی‌هایی دارند که دولت در تلاش است آنها را بپردازد. اصلاح قوانین و ساختار صندوق‌های بیمه‌ای در سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری مورد تاکید قرار گرفته و باید به آنها توجه شود و طوری نباشد که اسناد بالادستی در بایگانی قرار بگیرند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: برخی مواد قانون اساسی بسیار دقیق در ابتدای انقلاب نگاشته شده اند مانند، اصل سوم، نهم، دوازدهم که بر دسترسی همگانی و ایجاد رفاه، رفع فقر و برطرف ساختن هرنوع محرومیت تاکید دارد.

حسینی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای عدم تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی گفت: اینکه اعتراض و تخریب صورت گرفته و هجمه به مقدسات شود توجیهی ندارد. در یک شهر کوچک در شهرستانی برآورد اولیه این بود که ۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد کردند، دنبال هزینه تراشیدن برای نظام هستند تا نتواند وظایفش را به خوبی انجام دهد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، وی به برخی حمایت‌ها و تسهیلات به روستاییان اشاره و خاطرنشان کرد: تا جایی که میسر بوده است دولت در حال انجام وظایف خویش است. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نیز می‌تواند در کاهش فقر مطلق اثرگذار باشد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و افزود: امروز لایحه دوفوریتی که در مجلس تصویب شد بخشی از آن به قانون حمایت از خانواده و ولادت فرزندان در خانواده‌ها برمی‌گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.