×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اشتیه:‌ خشم موجود در فلسطین ناشی از تجاوزات اسرائیل و استانداردهای دوگانه جامعه جهانی است

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از آناتولی، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، در شهر رام‌الله در کرانه باختری اعلام کرد که خشم فعلی موجود در فلسطین ناشی از تجاوزهای مکرر اسرائیل، اتخاذ استانداردهای دوگانه جامعه جهانی در قبال مسئله فلسطین و پیامدهای بحران‌های بین المللی است.
وی افزود: فلسطین شایسته این است کشوری باشد که توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده باشد و مردم فلسطین نیز شایسته زندگی در کشور مستقل خود هستند.
وی ادامه داد: در شرایطی به سر می‌بریم که سیاست اسرائیل مبتنی بر سیاست تیراندازی جهت کشتن است و این امر با هدف قرار دادن بسیاری از کودکان، زنان، خبرنگاران و بی‌گناهان تا به حال چندین بار نشان داده شده است.
اشتیه تاکید کرد که مردم فلسطین تحت اشغال رژیم صهیونیستی در رنج‌ هستند و نیاز به حمایت جدی بین المللی دارند.
وی اسرائیل را مسئول تشدید تنش‌ها دانست و گفت: کاملا می‌دانیم که طرف اسرائیلی مسئولیت کامل تشدید تنش‌ها را بر عهده دارد و ما رسما از جامعه بین المللی می خواهیم که از مردم ما محافظت کند.
نخست وزیر فلسطین خاطرنشان کرد: در دیدار با معاون صدراعظم آلمان، موضوعات زیادی را در رابطه با خلاء سیاسی (توقف روند سیاسی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها)، نیاز به پر کردن این خلأ و نقش جامعه جهانی در کاهش درد و رنج فلسطینیان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
اشتیه تاکید کرد که فلسطین و آلمان در مورد حمایت از قوانین بین المللی، حقوق بشر و راه حل دو کشوری براساس مرزهای ۱۹۶۷ ، موضع مشابه و قاطعانه‌ای دارند.
مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل از آوریل ۲۰۱۴ به دلایل متعدد از جمله امتناع اسرائیل از توقف شهرک سازی و آزادی اسرای فلسطینی به حالت تعلیق درآمده است.
وزیر آلمان نیز به نوبه خود گفت که موضع آلمان در مورد پایان دادن به مناقشه از طریق راه حل دو کشوری است.
هابک گفت: آلمان از پروژه‌های توسعه‌ای در فلسطین حمایت می‌کند و بیان کرد که در دیدار با اشتیه راه‌های حمایت از بخش انرژی، به ویژه تامین انرژی خورشیدی در اردوگاه‌های فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
به گزارش تلویزیون آلمان، دوشنبه، معاون صدراعظم آلمان یک سفر چهار روزه به خاورمیانه، اسرائیل و سپس فلسطین را با هدف گفتگو در مورد انرژی، پناهندگان و آب و هوا آغاز کرده است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.