×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اشتغال ۸۰۰ سوخت‌بر به همت بنیاد برکت

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ طرح اشتغال برای سوخت‌بران راه‌اندازی کرده است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر گفت: بنیاد در سال جاری ۸۰۸ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای سوخت‌بران سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان راه‌اندازی کرده است.
مرتضی نیازی افزود: راه‌اندازی این ۸۰۸ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد بیش از ۲۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای سوخت‌بران و افراد دیگر به دنبال داشته است.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد شغل برای سوخت‌بران ۹۳ روستا در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان ایجاد شده است.
به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، مشاغل ایجاد شده برای سوخت‌بران در رسته‌های مبتنی بر مزیت هر منطقه و بیشتر در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی و خدماتی است.
نیازی گفت: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ویژه سوخت‌بران بالغ بر یک‌هزار و ۹۰ میلیارد ریال است.
وی با تاکید بر استقبال سوخت‌بران از تسهیل‌گران بنیاد برکت یادآور شد: اکثر افراد به اجبار و از سر ناچاری به سوخت‌بری روی می‌آورند، چرا که نه تنها مالک سوخت‌های قاچاق شده نیستند که حتی اتومبیل هم به آن‌ها تعلق ندارد و فقط نقش یک راننده روزمزد را بازی می‌کنند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تصریح کرد: تسهیل‌گران بنیاد برکت در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان با شناسایی و مراجعه به سوخت‌بران آن‌ها را پس از اهلیت‌سنجی، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌‎کنند.
نیازی تاکید کرد: بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰ حمایت از اقشار اجتماعی آسیب‌پذیر اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان، معلولین و خانواده کودکان بازمانده از تحصیل را به شکل ویژه در دستور کار داشت.
وی ادامه داد: بر این اساس، در سال جاری ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ۶۰ هزار شغل برای این اقشار آسیب‌پذیر اجرا شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.