×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از مردم جزیره هرمز شغل ایجاد کرده است.
کیوسک خبر ـ مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این مطلب و با تاکید بر تمرکز ویژه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جزیره هرمز افزود: تا به امروز ۴۱۵ طرح اشتغال اجتماع‌محور با حجم کل سرمایه‌گذاری ۵۳۸ میلیارد ریال در جزیره هرمز راه‌اندازی شده که فراهم آوردن فرصت‌های کسب‌وکار برای یک‌هزار و ۲۴۵ نفر از اهالی این جزیره جنوبی کشور را به دنبال داشته است.
محمد ترکمانه یادآور شد: همچنین اجرای ۲۰۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور برای سال جاری در دستور کار است که تا به امروز ۱۰۱ طرح راه‌اندازی شده و ۶۷ طرح نیز در دست بررسی است.
وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در حوزه عمرانی و زیربنایی نیز گفت: تا به امروز طرح‌های عمرانی و زیربنایی متعددی از جمله ساخت مدرسه، احداث جاده رینگ دور جزیره، تکمیل پروژه آبرسانی، توسعه شبکه اصلی فاضلاب، خانه عالم، تکمیل و تعمیرات تاسیسات پایگاه اورژانس و تکمیل موج‌شکن برقی در جزیره هرمز عملیاتی شده و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: پروژه‌های دیگری مانند احداث مرکز صنایع دستی و محصولات محلی، تامین روشنایی دور رینگ جزیره، تهیه طرح مرمت و بازسازی قلعه پرتغالی‌ها، ساماندهی سواحل غربی و شرقی و مرمت و بازسازی مرکز جامع سلامت نیز در دست اقدام است.
ترکمانه خاطرنشان کرد: مدرسه برکت هرمز با ۵ کلاس درس ساخته و تقدیم دانش‌آموزان این جزیره شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به آب شرب هرمز و گلایه مردم از این موضوع، بنیاد برکت نگاه ویژه‌ای به بحث آبرسانی به این جزیره داشته و طرح‌های تکمیل پروژه آبرسانی، توسعه شبکه اصلی فاضلاب شهر و احداث مخازن زمینی و هوایی جهت ارتقای حجم ذخیره آب در جزیره را عملیاتی کرده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد بازسازی و مرمت ۹۰ باب مسکن در جزیره هرمز را در دستور کار دارد که تاکنون بازسازی ۵۵ باب مسکن را به پایان رسانده است.
وی تصریح کرد: بنیاد برکت اجرای طرح توسعه پایدار جزیره هرمز در چهارچوب الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دست اقدام دارد.
ترکمانه با تاکید بر فعالیت‌های متنوع و گسترده بنیاد برکت در جزیره هرمز بیان کرد: بنیاد تا به امروز بالغ بر یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، مدرسه‌سازی، عمرانی و زیربنایی و ساخت مسکن محرومین در هرمز سرمایه‌گذاری کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.