×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اسد: روسیه و سوریه وارد جنگ علیه یک دشمن واحد شده‌اند

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت اطلاع رسانی جمهوری دونتسک در بیانیه‌ای اعلام کرد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به هیئت جمهوری دونتسک به دلیل آزادی بیشتر این جمهوری تبریک گفت.
اسد تأکید کرد که به وزارت خارجه دستور آغاز روند به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک را خواهد داد.
اسد همچنین در دیدار با هیئت مشترک روسیه و جمهوری دونتسک به اعضای این هیئت، آزادی بخش اعظم خاک دونباس را تبریک گفت و تأکید کرد: روسیه و سوریه وارد جنگ واحدی علیه یک دشمن واحد شده‌اند. کسی که تروریست‌ها و نازی‌های جدید را اداره می‌کند تنها یک طرف است و آن آمریکاست.
وی گفت: جنگ اصلی و بزرگتر علیه سیاست‌های سلطه جویانه غرب است که معتقد است در رأس دنیا قرار دارد و می‌خواهد جهان را طبق منافعش اداره کند. برای همین کشورهایی که از حاکمیتشان دفاع می‌کنند باید روابط قوی داشته باشند تا مواضع خود را تقویت و منافع ملتشان را محقق کنند.
اعضای هیئت مذکور نیز بر اهمیت همکاری اقتصادی با سوریه و ایجاد روابط فرهنگی با ملت سوریه تأکید کردند.
این اعضا اعلام کردند: شرایط ملت اوکراین در دونباس و چیزی که به خاطر آن می‌جنگند شبیه همان شرایط ملت سوریه است چراکه کشورهای غربی از سلاح تحریم‌های غیرقانونی و محاصره برای از بین بردن اقتصادهای کشورهایی که زیر سلطه آن‌ها نیستند، استفاده می‌کنند.
این هیئت بشار اسد را در جریان تحولات دونباس و آخرین تحولات عملیات نظامی روسیه در این منطقه قرار داد و بر تمایل خود برای تقویت روابط با سوریه در تمام زمینه‌ها تأکید کرد.
در این بیانیه آمده است: فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه به این هیئت اعلام کرد که وزارت خارجه فورا دستورات رئیس جمهور را اجرا خواهد کرد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.