×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استرداد میلاد حاتمی به ایران/ آغاز ثبت نام انتخابات شورای شهر/مشخص شدن تکلیف دانش آموزان ابتدایی/ اینترنت رای
آن برای معلمان/ تعویق آزمون وکالت

به گزارش کیوسک خبر به نقل از برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و۷۱۵هزار و ۱۶۲نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به۶۰ هزار و ۹۲۸ نفر رسید.

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را یک میلیون و  ۴۶۴هزار و ۲۶۸ نفر اعلام کرد.

استرداد هفته: میلاد حاتمی

بنابر برخی اخبار و گزارشات، پلیس ترکیه ساعتی پیش “میلاد حاتمی” از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی را در مرز بازرگان به پلیس اینترپل ایران تحویل داد.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین الملل ناجا در این خصوص گفت: میلاد حاتمی از مسیر سایت‌های قمار به کلاهبرداری و جرائم سازمانی می‌پرداخت. اغفال نوجوانان ۱۵ تا۱۷ سال جرم اصلی حاتمی است.

او افزود: به بهانه‌های مدلینگ و کسب ثروت، جوانان را جذب و از آن‌ها کلاهبرداری و سوء استفاده کرده است. به همین دلیل برای او اعلان قرمز صادر و به کشور بازگردانده شد.

ثبت نام هفته: انتخابات شورای شهر، طرح ترافیک خبرنگاران

ثبت نام کاندیدای انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران روز گذشته از ساعت ۸ آغاز شد.

این ثبت نام ها از امروز ۲۰ اسفندماه تا ۲۶ اسفند از ساعت ۸ تا ۱۸ به شکل حضوری و غیر حضوری ادامه خواهد داشت. محل ثبت نام ساختمان شماره ۲ فرمانداری تهران واقع در مصلی تهران بوده و داوطلبان می توانند به چهار روش زیر از امروز برای ثبت نام اقدام کنند:

۱٫ ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhbat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷٫

۲٫ ثبت نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhbat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره۳۰۰۰۷۷۸۷٫

۳٫ ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷٫

۴٫ ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۸ تا ۱۸) و دریافت رسید ثبت نام

همچنین از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه فرآیند ثبت نام آرم طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری سال ۱۴۰۰خبرنگاران آغاز شد و تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

خواهش هفته: وزیر بهداشت از مردم

سعید نمکی، وزیر بهداشت روز سه شنبه ۱۹ اسفند گفت: از مردم تقاضا دارم که بحث سفر را منتفی کنند هرچند مردم روزهای سختی را گذرانده‌اند و از دیدن بزرگترها محروم مانده‌اند و مردم مشتاق‌تر از قبل هستند که به سفر بروند اما اطمینان دارم که مردم می‌دانند که هر آمد و شد به معنای شیوع بیماری است.

تکلیف هفته: تکالیف نوروزی دانش آموزان

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه عید، هنر و داستان جایگزین پیک نوروزی و تکلیف سنتی دانش‌آموزان می شود.

او افزود: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در ایام نوروز می‌توانند در قالب فیلم، نقاشی یا عکاسی در موضوعاتی ازجمله دل‌تنگی برای مدرسه، دنیای با کرونا، دنیای بدون کرونا، همدلی و مدرسه‌سازی، آثار خلاقانه خود را تهیه و به مدارس ارائه دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان همچنین می‌توانند کتاب موردعلاقه خود را مطالعه و بازنویسی کنند و یا قصه‌های خلاقانه خود یا بزرگ‌ترهای خود را روایت کنند.

کشف هفته: سیاره جهنمی

اخترشناسان یک سیاره با نام “Gliese 486” کشف کرده‌اند که شباهت بسیار زیادی با کره زمین دارد و به علت آنکه یک طرف این سیاره همیشه رو به خورشید است، درجه حرارت آن به دمای ۷۰۰ کلوین یا ۸۰۰درجه فارنهایت می‌رسد!

رفع هفته: نواقص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح‌های همسان سازی حقوق بازنشستگان آرزوی ۱۴ ساله بازنشستگان تحقق یافت و نواقص آن در ماه های باقی مانده رفع خواهد شد و از ابتدای سال آینده شاهد شرایط مطلوب تری در این حوزه خواهیم بود.

افزایش حقوق: حقوق سربازان

محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در بودجه ۱۴۰۰، تبصره‌ای در این خصوص دیده شده که پس از تصویب شورای نگهبان و بر اساس منابع موجود در دولت، میزان آن را اعلام خواهیم کرد اما افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

رایگان هفته: اینترنت برای معلمان

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود اعلام کرده که معلمان می‌توانند برای دریافت بسته رایگان آموزش مجازی ۶۰ گیگابایتی، به سامانه ictgifts. ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت‌نام تا روز گذشته چهارشنبه هفته اخیر بود.

درد هفته: مرگ کودک سه ساله

عرفان مردانی، مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک کودک سه ساله مبتلا به کرونای انگلیسی پس از سه ساعت ورود به بیمارستان خبر داد.

پیشنهاد هفته: حقوق پیشنهادی کارگران

هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور گفت: رقم پیشنهادی ما برای حقوق کارگران در سال آینده ۶میلیون و ۸۵۰هزار تومان است که با توجه به اعداد و ارقام تورم استخراج شده و در حال بررسی در جلسات شورای عالی کار است.

تعویق هفته: آزمون وکالت

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، از تغییر زمان برگزاری آزمون وکالت خبر داد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها در بیشتر استان‌ها این آزمون در زمان دیگری که به زودی اعلام خواهد شد، برگزار می‌شود.

شایعه هفته: غیر قانونی بودن رحم اجاره ای

کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره موضوع اجاره رحم به صورت غیرقانونی در کشور گفت: در شرایط کنونی اجاره رحم در کشور بر اساس قانون و مقررات تدوین شده است و  به صورت کاملا قانونی انجام می‌شود.

او ادامه داد: تا به امروز گزارشی مبنی بر اجاره رحم به صورت غیرقانونی و غیر بهداشتی به وزارت بهداشت گزارش نشده است و معتقدم که با قوانین و مقرارتی که در این زمینه داریم  هیچ دلیلی برای انجام کارهای غیر قانونی وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.