×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استراتژی مدیریتی بیمه تعاون برای افزایش توانمندی در عملیات بیمه گری

یونس مظلومی در بیمه تعاون در حالی برای افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی آماده می شود که برآوردها حکایت از آن دارد که در صورت این اتفاق موج جدیدی را در صنعت بیمه شاهد خواهیم بود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، ۱۱ سال از حضور بیمه تعاون در صنعت بیمه کشور می گذرد. شرکتی که باسرمایه ۲۸۰ میلیاردی شروع به کار کرد و در خردادماه ۱۴۰۱ بعد از ۳ مرحله افزایش سرمایه طی سالهای ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۱ سرمایه خود را به ۵ هزار میلیارد ریال افزایش داد تا در فاصله این سالها شاهد رشد یک هزار و ۶۸۵ درصدی سرمایه این شرکت بیمه ای باشیم.
مدیران بیمه تعاون در اولین مرحله افزایش سرمایه خود در سال ۹۷ از محل سود انباشته و اندوخته ای سرمایه خود را ۷۵ درصد افزایش دادند و به ۴۹۰ میلیارد ریال رساندند. در سال ۹۸ و در شرایطی که بیمه تعاون در حال افزایش سهم خود از بازار بود سرمایه این شرکت با ۲۰۶ درصد افزایش به ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران رسید.خرداد ۱۴۰۱ یکبار دیگر برنامه افزایش سرمایه به منظور توسعه عملیات بیمه گری در دستور کار مدیران بیمه تعاون قرار گرفت و تا سرمایه این شرکت که با ۵ میلیارد سهام در بازار دوم فرابورس فعالیت می کند با ۲۳۳ درصد افزایش به ۵ هزار میلیارد ریال تکیه کند.
مرور اجمالی نتایج بیمه تعاون در بازار سرمایه نشان می دهد که در پایان شهریور سال جاری سهام این شرکت بیش ۶ هزار و ۸۵۷ بار معامله شد و سود واقعی هر سهم این شرکت نیز ۹۳ ریال بود. بیمه تعاون همچنین توانست در پایان نیمه نخست سال جاری درآمدهای بیمه ای خود را به ۹ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال برساند و سود عملیاتی این شرکت نیز ۲۴۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بود.
با آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که گرچه دستاوردهای یونس مظلومی در بیمه تعاون رضایتبخش به نظر می رسد اما ماندن در سطح اول رقابت با سایر شرکتهای بیمه ای، تقویت ساختار مالی، زمینه سازی جهت اخذ مجوز اتکایی و افزایش ظرفیت نگداری و بهبود توانگری مالی یکبار دیگر برنلمه افزایش سرمایه در بیمه تعاون را استارت زد.یونس مظللومی و سایر مدیران بیمه تعاون بنا دارند تا سرمایه ثبتی شرکت را با ۱۴۰ درصد افزایش به ۱۲ هزار میلیارد ریال برسانند که این مسئله قطعاً در جذب پرتفوهای بزرگتر اثرگذار خواهد بود.بیمه تعاون در پایان مهر امسال ۱۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرد و با پرداخت ۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تراز خود را ۸ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال می بیند و آنطور که از شرایط بازار قابل استخراج است بازدهی و نقدشوندگی نماد وتعاون در بازار سرمایه در یکساله گذشته ۳۱٫۵۱ درصد بوده که قطعاً افزایش سرمایه در این مقطع بر جذابیتهای نماد وتعاون خواهد افزود.
آنچه که افزایش سرمایه بیمه تعاون را بیشتر قابل توجه می کند امیدواری جهت افزایش سهم رشته هایی مانند آتش سوزی، مسئولیت، مهندسی، باربری و زندگی است که از قضا یونس مطلومی برنامه مدونی را جهت پرداختن به این رشته های بیمه ای در شرکت متبوعش پایه گذاری کرده
در حال بیمه تعاون در مسیر قرار دارد که می تواند مهندسی فرآیند بیمه گری در صنعت بیمه کشور را با تحول روبرو کند و افزایش سرمایه این شرکت قطعاً به این مسئله کمک دوچندان خواهد کرد.

منبع: رصد روز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.