×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
استانداران ساخت مسکن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در تشریح الزمات واگذاری زمین به متقاضیان ساخت شخصی، با تاکید بر اینکه این نوع واگذاری باید در یک دوره زمانی مشخص و بر اساس نظارت مستمر انجام شود، گفت: به گونه‌ای اقدام شود که تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱، متقاضیان، زمین خود را در طرح مسکن ملی دریافت کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه الگوی معماری ایرانی – اسلامی در تمامی ساخت‌وسازها معیار باشد، به استانداران  دستور داد موضوع ساخت مسکن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند.

 رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت جدی و همچنین تنظیم‌گری در بازار مسکن، اظهار داشت: اگر بازار مسکن کنترل نشود، بر روی بازارهای دیگر همچون ارز، طلا و بورس نیز تاثیر منفی می‌گذارد. این کنترل البته در درجه اول باید از طریق افزایش عرضه و به تعادل رساندن بازار انجام شود.
وی با اشاره به موضوع راه‌اندازی سامانه اطلاعات بازار مسکن، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از درآمد مردم صرف هزینه‌های مسکن می‌شود و همچنین این بازار سهم بزرگی در جلوگیری از تورم یا تشدید آن دارد. راه‌اندازی سامانه اطلاعات، برای مدیریت و کنترل بازار مسکن اگرچه لازم است اما کافی نیست و باید اقدامات تکمیلی در این زمینه صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.