×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارزش معاملات نخستین هفته دی‌ماه به بیش از ۵۱ هزار میلیارد رسید؛ شروع طوفانی زمستان

ارزش معاملات بورس انرژی ایران در نخستین هفته زمستان ۵۱ هزار و ۳۳۰ میلیارد و ۵۹ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۵۶۹ ریال بود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، سهم معاملات تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری این هفته ۴۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۲۸۹ ریال برای ۳۰۴ هزار و ۵۳۸ تن فراورده بود.
رینگ بین‌الملل ۳۷ هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۲۸۹ ریال و رینگ داخلی ۱۴ هزار و ۲۴ میلیارد و ۵۷۹ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۹۶۹ ریال از معاملات بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری را در هفته اول دی‌ماه میزبانی کردند.
در این هفته به‌ترتیب فراورده‌های نفتای سنگین، نفتای سبک، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲ و هگزان در رینگ داخلی و فراورده‌های گاز مایع، حلال ۴۰۲، ریفورمیت، بنزین و حلال ۵۰۳ در رینگ بین‌الملل بیش‌ترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
ارزش معاملات ۱۷۶ هزار و ۸۶۳ ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در هفته کاری منتهی به ۷ دی‌ماه ۳ هزار و ۵۳۶ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۴۸۰ ریال بود. ۳ هزار و ۲۶۰ ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۱۷۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۶۰ هزار ریال، ۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۶۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۳ هزار و ۱۳۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۸۰۰ ریال و ۱۶ قرارداد آتی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال نیز در هفته آغازین زمستان دادوستد شدند.

معاملات امروز
رینگ داخلی بورس انرژی ایران امروز میزبان معامله بیش از ۱۹هزار و ۴۱ تن فراورده هیدروکربوری به ارزش ۳ هزار و ۷۱ میلیارد و ۲۷۶ میلیون و ۴۳۶ هزار ریال بود. از این میزان هزار و ۲۷۶ تن آن به میعانات گازی پالایش خانگیران تعلق دارد که به ارزش ۲۳۶ میلیارد و ۶۰ میلیون دادوستد شد.
رینگ داخلی در ۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ هم‌چنین میزبان معامله اکستراکت سبک DAE10 شرکت نفت ایرانول، آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، برش پنتان پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، برش سنگین وگاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، حلال ۴۰۰، حلال ۴۱۰ و حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی‌سینا، سی‌اس‌او پالایش نفت شازند و نیتروژن مایع شرکت فجر انرژی خلیج فارس بود.
معاملات رینگ صادراتی امروز را حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان و ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا تشکیل می‌دادند که حجمی بالغ بر ۱۲ هزار و ۱۴۸ تن و ارزشی معادل ۲ هزار و ۶۹۳ میلیارد و ۴۸۵میلیون و ۷۲۶ هزار و ۹۶۹ ریال داشتند.

عرضه‌های شنبه
روز شنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ هزار و ۱۷۶ تن فراورده هیدروکربوری در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود که از این میزان بیش از ۱۰ هزار و ۳۹۶ تن آن به میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی تعلق دارد.
هم‌چنین رینگ داخلی نخستین روز هفته آینده میزبان عرضه آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، آیزوفید و نفتای سنگین تصفیه‌نشده پالایش نفت شیراز، برش سنگین شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، بلندینگ نفتا پالایش نفت بندرعباس و رافینت شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران است.
در رینگ بین‌الملل ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ نیز ۴۸ هزارتن گاز مایع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران عرضه می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.