×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی در همه سطوح میان فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان وجود دارد و این ارتباط بسیار نزدیک، یکی از رموز موفقیت فولاد هرمزگان در تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت است.

به گزارش کیوسک خبر، محمدیاسر طیب‌نیا در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بیان کرد: ۶ ماه قبل از پروژه‌های فولاد هرمزگان بازدید کردیم و تقریباً همه پروژه‌ها هنوز به مرحله اجرایی کامل نرسیده بودند و زیر سطح زمین بودند. اما در حال حاضر مشاهده می‌‌شود تمامی پروژه‌ها همچون مگامدول ۱٫۷۲ میلیون تنی احیا مستقیم، سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی و واحد دوم گازهای صنعتی و دیگر پروژه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

وی در خصوص اهمیت فولاد هرمزگان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای گروه فولاد مبارکه، افزود: همان‌طور که بارها اشاره کردم، تمرکز توسعه‌های کمی گروه فولاد مبارکه در کنار آب‌های آزاد و فولاد هرمزگان است. البته در کنار توسعه‌های کمی، توسعه‌های کیفی نیز مد نظر قرار دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به چالش‌های اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، خاطرنشان کرد: واقعیت امر آن است که در شرایط کنونی اقتصادی و محدودیت‌های موجود، اجرای پروژه‌های سنگین در مقیاس بالا مطابق با برنامه پیش‌بینی شده بسیار دشوار است. هر چند که در اجرای برخی پروژه‌ها چالش‌هایی وجود دارد اما انتظار داریم در سه ماهه نخست سال آتی برنامه‌های اصلاحی ارائه و عقب‌ماندگی‌ها جبران شوند.

طیب‌نیل تاکید کرد: همگان انتظار دارند فولاد هرمزگان به عنوان یک مجموعه جوان و سرحال، همان‌طور که در بحث کمیت و کیفیت سرآمد است، بتواند پروژه‌ها را نیز به بهترین نحو پیش ببرد و هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم تا اشتغال‌زایی قابل توجهی به واسطه اجرای این پروژه‌ها ایجاد شود. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیز امیدآفرینی در استان هرمزگان و کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی یادآور شد: در گذشته فولاد هرمزگان نیازمند حمایت‎های مالی و به ویژه در حوزه دانش فنی بود و یک شرکت نوپا محسوب می‌شد که باید فولاد مبارکه از آن حمایت می‌کرد. خوشبختانه در شرایط کنونی، فولاد هرمزگان دیگر یک شرکت نوپا نیست؛ بلکه از هر نظر مستقل شده و روی پای خود محکم ایستاده است. این شرکت شرایط مطلوب و باثباتی از نظر نقدینگی، نیروی انسانی و دانش فنی نسبت به سایر شرکت‌هایی که در منطقه مشغول به کار هستند، دارد. ضمن این که فولاد هرمزگان مجموعه‌ای است که با ظرفیت کامل فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در حال حاضر حتی فولاد مبارکه نیز نیازمند دانش فنی و سرمایه انسانی خبره است. با این وجود، بیشترین حمایتی که از فولاد هرمزگان مد نظر ما است، حمایت‌ها در حوزه دانش فنی خواهد بود که خوشبختانه ارتباط خوبی در همه سطوح میان فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان وجود دارد. اساسا این ارتباط بسیار نزدیک دو مجموعه یکی از رموز موفقیت فولاد هرمزگان در تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت به شمار می‌رود.

طیب‌نیا عنوان کرد: با توجه به نقدینگی مناسبی که فولاد هرمزگان در اختیار دارد، نیازمند تامین مالی فوری از سوی فولاد مبارکه نیست. البته زمانی که پروژه‌های بزرگ‌تر این شرکت وارد فاز اجرایی شوند، این پروژه‌ها به همراه پروژه‌های در دست اقدام کنونی، نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار بالایی هستند. به طوری که رقم سرمایه‌گذاری آن‌ها معادل تمام توسعه‌های در دست اقدام شرکت‌های زیرمجموعه گروه و خود فولاد مبارکه است.

وی در پایان تصریح کرد: گروه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در فولاد هرمزگان در برنامه‌های خود دیده است و قطعا با پیشرفت پروژه‌ها نیاز به نقدینگی بسیار بالا پیش می‌آید. طبیعتا گروه فولاد مبارکه پشتیبانی از نظر نقدینگی را از پروژه‌های فولاد هرمزگان در دستور کار خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.