×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۳
ارائه پنل‌تخصصی آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی در صنعت بیمه توسط سندیکای بیمه‌گران ایران

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، محورهای مورد بررسی در  این پنل شامل شایستگی‌های مشاغل صنعت بیمه در عصر دیجیتال، روابط متقابل میریت استعداد و جانشین‌پروری در صنعت بیمه و همچنین رویکرد شایسته محوری در نظام مبتنی بر حکمرانی شرکتی در صنعت بیمه است.
۱٫    شایستگی‌های مشاغل صنعت یمه در عصر دیجیتال: تغییرات فناوری طی سالهای اخیر با سرعت زیاد و مقیاس و عمق بیشتر در حال انجام است، این تغییرات و طوفان تحول دیجیتال موجب تغییر در خدمات و محصولات بیمه ای و در نتیجه تغییر در نگرش، مهارت و دانش کارکنان مشاغل بیمه‌ای می گردد. در صورتی که سرمایه انسانی صنعت بیمه خود را به شایستگی ها مورد نیاز عصر دیجیتال مجهز نماید، صنعت بیمه همچنان امکان توسعه، افزایش ضریب نفوذ و اشتغال زایی را خواهد داشت.
۲٫    روابط متقابل مدیریت استعداد و جانشین پروری در صنعت بیمه: طرح مدیریت استعداد و جانشین پروری باید به عنوان یک سند استراتژیک و راهبردی در شرکتهای بیمه ثبت شود و
علاوه بر ایجاد تعهد برای رهبری و مدیران ارشد شرکت، در خط مشی کلان صنعت بیمه نهادینه شده و به صورت سیستمی اجرا شود؛ به گونه ایی که با تغییرات و تحولات مدیریتی، احتمال توقف و خدشه دار شدن آن کاهش یابد.
۳٫    رویکرد شایسته محوری در نظام مبتنی بر حکمرانی شرکتی در صنعت بیمه: امروزه موفقیت کسب و کارها در حرکت به سمت حاکمیت شرکتی می باشد این بدان معناست که شرکت ها می بایست از مدل سنتی که یک نفر به عنوان مدیر عامل دارای اختیار بوده و تصمیم گیرنده می باشد به سمت حاکمیت شرکتی که دارای هیأت عاملی می‌باشد که به مدیر عامل در تصمیم‌گیری ها کمک می‌کنند و کاملاً مستقل از مدیر عامل می باشند حرکت کنند. برای اینکه شرکت‌ها به درجه ای از بلوغ حاکمیت شرکتی برسند اولین گام آن شایسته‌گزینی می‌باشد یعنی افرادی که جذب صنعت بیمه می‌شوند به درستی انتخاب شوند. دومین گام شایسته محوری می باشد . اگر شرکت از مرحله گزینش رد شده باشد و در واقع فرصت شایسته‌گزینی را از دست داده باشد می تواند با بازمهندسی بخشی از ساختارش مشاغل جدیدی را ایجاد کند که با توانمندی‌های نیروهای جذب شده همخوانی داشته و از اینرو بهره‌وری نیروی انسانی را افزایش دهد.
این پنل از ساعت ۱۵:۲۵ تا ۱۷:۴۰بر روی سایت همایش به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ قابل دسترسی بوده و  به کلیه شرکت‌کنندگان در این پنل گواهی حضور اعطا خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.