×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از پذیرش و ارائه خدمات سرپایی به بیش از دو میلیون و ۲۸ هزار و ۵۸۰ بیمار در مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر مهدی ناقوسی افزود: همچنین تعداد ۴۱ هزار و ۷۱۲ بیمار نیز در این مدت در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمات درمان بستری دریافت کردند.

براساس این گزارش، وی اضافه کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ و در فاصله ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال همچنین ۶۹۴۸ عمل جراحی عادی و ۴۰۸۵ عمل اورژانسی در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است.
دکتر ناقوسی همچنین گفت: در این مدت، بخش اورژانس بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی سراسر کشور به ۲۲۰۲ مصدوم ترافیکی در بخش سرپایی و ۷۶۳ مصدوم در بخش بستری خدمت ارائه کردند و در این ایام ۲۳۰ مورد احیای قلبی و ریوی موفق نیز در این مراکز انجام شده ‌است.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تلاش‌ کادر درمان این سازمان برای رسیدگی و مداوای بیماران در ایام نوروز، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تمامی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در نوروز ۱۴۰۳ فعال بودند و به‌صورت مستمر و بدون وقفه به مراجعان خدمات ارائه دادند.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با در اختیار داشتن ۷۹ بیمارستان، ۵ مرکز اعمال جراحی محدود و دارا بودن ۳۲۰ مرکز سرپایی و بهره‌گیری از همکاری بیش از ۵۷ هزار مؤسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد، نقش مهمی در نظام سلامت ایران دارد و خدمات درمانی را به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش تأمین‌اجتماعی ارائه می‌کند.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ستاد نوروزی بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح آماده‌باش نوروزی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این سازمان، آمادگی‌های لازم برای استمرار ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را تدارک دیده بود.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، طرح آماده‌باش نوروزی واحدهای درمانی تأمین‌اجتماعی از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ آغاز ‌شد و تا روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشت. در این طرح برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شد و مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برای اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، وجود و حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی، عدم وجود نقص و خرابی تجهیزات و دستگاه‌ها، امکان ارائه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری، دندانپزشکی و دارویی؛ برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.
این گزارش حاکی است در ایام تعطیلات نوروز فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی تأمین‌اجتماعی ادامه داشت و پذیرش بیماران در ایام غیرتعطیل نوروزی نیز طبق روال جاری ادامه یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.