×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
منظور: اختصاص ۳۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی در سال جاری

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال ۳۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع باید به طرحهای عمرانی اختصاص می یابد.

داوود منظور ۹ شهریور در ادامه سفر به آذربایجان غربی و حضور در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه تکمیل طرحهای زیربنایی نیمه تمام از اولویتهای دولت سیزدهم است و فهرست این طرحها مشخص شده است، گفت: بودجه‌های تملک سرمایه ای نیز با همین رویکرد اختصاص می یابد تا اتمام طرحها سرعت یابد.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق مالی سالهای قبل انجام شده است، ادامه داد: اوراقی که امسال برای کل کشور منتشر می شود ۱۹۰ همت است که صرفا به طرحهای نیمه تمام اختصاص خواهد یافت.

منظور تجلیل مقام معظم رهبری از اقدامات دولت سیزدهم را مایه مباهات و ره توشه ای برای تداوم تلاش دانست و گفت: دغدغه دولت سیزدهم به صورت شبانه روزی، حل مشکلات مردم، تامین امنیت، آسایش و رفاه بیشتر، است تا زندگی به کام مردم کشور شیرین تر شود.

وی اظهار کرد: دولت در تلاش است که مسئله شناسی درستی انجام داده و اولویت بندی در حل مشکلات و موانع توسعه ای در سطوح ملی تا شهرستانی انجام شود و رشد و توسعه تسریع یابد.

معاون رئیس جمهور گفت: استانها متناسب با شرایط موجود استانی، مسائل ویژه ای دارند که کمک می کنیم تا با تفویض اختیارات به استانداران و تمرکز زدایی مشکلات سریعتر رفع شود.

منظور با بیان اینکه با تلاشهای انجام شده در آذربایجان غربی، استان در مسیر رشد قرار گرفته است، اظهار کرد: این استان با توجه به ظرفیتهای بالقوه ای که دارد، می‌تواند به عنوان قطب های ترانزیتی، تجارت خارجی و قطب محصولات کشاورزی و معدنی در مسیر توسعه گامهای موثری بردارد که بخشی از ظرفیتهای موجود هنوز فعال نشده که نیاز است پشتیبانی های لازم برای به بهره برداری ازاین ظرفیتها انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بخش معدن استان آمایش معدنی و شناسایی ظرفیتهای موجود انجام شده است که نیاز است کمک شود تا با مشارکت بخش غیردولتی، سازمانهای توسعه ای و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران این ظرفیتها بالقوه، بالفعل شوند.

وی ادامه داد: در قانون تعیین شده بخشی از درآمدهای معادن باید صرف توسعه معادن شود که مغفول مانده و بدرستی اجرایی نشده است که در تلاشیم اجرای درست این قانون عملیاتی شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تکمیل طرحهای راه آهن، بزرگراهی و سهم استانی آذربایکان غربی از کریدور شمال به جنوب، ارتقای شاخص تخت بیمارستانی، فضای آموزشی و تکمیل زیر ساختهای پایانه ای استان در دستور کار استاندار آذربایجان غربی قرار گیرد تا عقب ماندگی های این حوزه ها مرتفع شود.

وی ادامه داد: ابلاغ اعتبارات به مناطق سردسیر با هدف سرعت دهی به عملیات عمرانی و اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار می گیرد.

منظور اجرای طرحهای آبرسانی روستایی و دریاچه ارومیه را جزو اولویتهای دولت دانست و گفت: اعتبارات خوبی از محل اعتبارات محرومیت زدایی و توازن منطقه ای در جهت انتقال آب و آبرسانی و طرحهای سدسازی اختصاص یافته تا پروژه های نیمه تمام به بهره برداری برسد که وزارت نیرو نیز در این راستا به توفیفات خوبی دست یافته است.

منبع خبر: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.