×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجرای ۳ هزار طرح اشتغال برکت در حوزه آبزی‌پروری

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای ۳ هزار طرح اشتغال در حوزه آبزی‌پروری خبر داد.
کیوسک خبر ـ محمد ترکمانه با بیان این مطلب افزود: برای سال جاری اجرای ۳ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ظرفیت ۹ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در حوزه پرورش آبزیان در دستور کار است.
وی محل اجرای این طرح‌ها را استان‌های ساحلی شمالی و جنوبی ذکر کرد و ادامه داد: برای امسال شهرهای گمیشان در استان گلستان و کارون در خوزستان با توجه به برخورداری از امکانات و پتانسیل‌های لازم، در اولویت اجرای طرح‌های آبزی‌پروری قرار دارند.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ۳ هزار طرح اشتغال هدف‌گذاری شده در حوزه آبزی‌پروری ۶ هزار میلیارد ریال است.
ترکمانه در تشریح اقدامات پیشین در حوزه آبزی‌پروری تصریح کرد: تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال‌ در این حوزه با حجم کل سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریال در استان‌های ساحلی کشور به بهره‌برداری رسیده است.
وی با تاکید بر در اولویت بودن طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه آبزی‌پروری گفت: بنیاد برکت از سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی در رسته آبزی‌پروری را به شکل ویژه در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: حمایت و ارائه تسهیلات به طرح‌های تولید آبزیان در مدل‌های پرورش در قفس و پن در استان‌های برخوردار از دریا به شکل ویژه دنبال می‌شود.
ترکمانه یادآور شد: با برخورداری کشور از دریا در شمال و جنوب و وجود پتانسیل‌های متعدد، هدف‌گذاری استفاده از ظرفیت‌های دریاها شامل صنعت آبزی‌پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته در قالب موضوع «اقتصاد دریا» بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: بنیاد برکت با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده در شمال و جنوب کشور و با مطالعات گسترده و آسیب‌شناسی‌های کارشناسانه، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در استان‌های ساحلی عملیاتی کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: باید طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تامین تولید آبزیان در تمامی استان‌های همجوار با دریا در کشور اجرایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.