×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران به نقل از غلات نیوز مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: در سال ۹۷،تعداد ۱۵ پروژه طرح تملک دارایی نیمه تمام با ظرفیت ۴۹۰ هزار تن در شرکت بازرگانی دولتی ایران وجود داشت که میانگین یک دهه از شروع عملیات ساخت آنها می‌گذشت، اما به دلایلی به اتمام نرسیده بود، لذا از ابتدای سال ۹۷ این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت و با جذب اعتبارات مورد نیاز برنامه زمان بندی تکمیلی پروژه ها اجرایی گردید. در سال ۹۸ و ۹۷ تعداد ۱۳ پروژه تکمیل و ۲ پروژه دیگر (سیلوهای فلزی داراب و اقلید به ظرفیت مجموع ۷۰ هزارتن) هم اکنون آماده بهره‌برداری است. این پروژه‌ها مجهز به تکنولوژی‌ روز بوده و از سیلوهای استاندارد  بلندمدت شرکت بازرگانی دولتی ایران هستند

عبدلی ادامه داد: در حال حاضر در بخش ذخیره‌سازی گندم از لحاظ ظرفیت‌های کمی اشباع هستیم اما اقدامات لازم از لحاظ هوشمندسازی مراکز ذخیره‌سازی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی ضروری می باشد، لذا از سال 98 پروژه هوشمندسازی مراکز ذخیره ای آغاز گردیده و هم اکنون ۴ پروژه در بحث هوشمندسازی در دست اقدام است.

وی با اشاره به تجهیزات سیلوها به سیستم PLC و مانیتورینگ دما خاطرنشان کرد: در حال حاضر اغلب سیلوهای بتنی و فلزی از سیستم PLC برخوردارند و نصب این سیستم در سیلوهای با قدمت بیش از نیم قرن نیز در دستور کار قرار دارد. این سیستم امسال در دو سیلوی شهید رجایی اهواز و سیلوی اکبرآباد فارس به عنوان دو سیلوی استراتژیک کشور اجرایی خواهد شد.

عبدلی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۹۰ درصد سیلوهای بتنی و فلزی کشور در حال حاضر به سیستم مانیتورینگ دما مجهز هستند. این سیستم به دلیل اهمیتی که در کنترل کیفی گندم‌ها دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه گفت: یکی دیگر از پروژه‌ها در بحث هوشمندسازی سیلوها نصب سیستم سطح‌سنج (مدیریت برخط موجودی گندم) در سیلوها است. این پروژه از سال ۹۸ آغاز شده است. در این راستا با بیش از ۱۵ شرکت دانش بنیان مذاکرات لازم انجام و در نهایت با یک شرکت دانش بنیان  توافق حاصل گردید. در حال حاضر سیستم سطح‌سنج به صورت پایلوت در یکی از کندوهای سیلوی شهید مدرس نصب شده و به منظور بومی‌سازی این پروژه و ایجاد صرفه اقتصادی ، هماهنگی های لازم با عقد موافقتنامه ای سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست محترم جمهوری، شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت دانش بنیان انجام گردیده است.

عبدلی تصریح کرد: بیش از ۵ ماه از فعالیت پروژه سطح‌سنج می‌گذرد و در نظر داریم تا تمام سیلوهای کشور به سرعت به این سیستم مجهز شوند. از مزایای این تکنولوژی صرفه‌جویی مالی در بحث انبارگردانی، دسترسی آنلاین به آمار و اطلاعات و موجودی گندم در سیلوها و نیز رصد لحظه‌ای، سریع و با دقت بالای عملیات سیلوها و جلوگیری از کسری احتمالی گندم می باشد.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به پروژه دستگاه نمونه‌بردار اتوماتیک غلات به عنوان یکی دیگر از اقدامات هوشمندسازی سیلوها گفت: در حال حاضر دستگاه نمونه‌بردار اتوماتیک در تعداد ۱۴ مرکز ذخیره‌سازی دولتی نصب گردیده و برنامه های لازم برای نصب ۱۵ دستگاه دیگر در استانهای کشور در دست اقدام است.١۵:١۵ یکشنبه ١۵ تیر ١٣٩٩

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.