×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجرای طرح ۳۰۷۰ گام بلندی در تعالی و پیشبرد سازمانی پویا بوده است

ابوالحسن قورچیان، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی البرز

اجرای طرح ۳۰۷۰ با هدف کاهش مراجعات حضوری و تسریع در ارائه خدمات به شرکاء اجتماعی سازمان گام بلندی در تعالی و پیشبرد سازمانی پویا و چابک بوده است و محاسن بسیاری در کاهش حضور مراجعین، کاهش هزینه ها، جلوگیری از تردد ها اضافی و …. را به دنبال دارد کاهش هزینه ها و ملزومات اداری (تهیه کاغذ و کپی و….)، کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا، تصادفات درون شهری و … از این موارد است.
پهنه جهانی وب، تاثیر شگرفی بر ارتباطات و تعاملات مردم داشته و این تنوع و ظرفیت، فرصت‌ها و تهدیدهایی را پیش روی انسان عصر مدرن قرار داده است و چه بخواهیم چه نخواهیم ناچار به تغییر سبک زندگی سنتی به دیجیتالی digital Lifestyle هستیم؛ یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای گسترش ارتباطات، تبادل اطلاعات و همچنین تسهیل و تسریع فرایندهای بیمه ای، تحول دیجیتال ۳۰۷۰ زمینه ایجاد سبک زندگی دیجیتالی برای انسان امروز شد. سبک زندگی خاصی که پیش از این تا این اندازه چشمگیر و تاثیرگذار محسوب نمی‌شد. این انقلاب موجب افزایش خدمات دیجیتالی شد و به ارائه شیوه خلاقانه جوان‌پسند پرداخت. روی آوردن به گوشی‌های تلفن همراه علاوه بر ایران، سبک زندگی چند میلیارد نفر از ساکنان کره زمین را عوض کرده است، طوری که افراد هر روز بخشی از وقت روزانه خود را در دنیای دیجیتال صرف می‌کنند. ۹۲٫۸درصد از جامعه آماری از اینترنت استفاده میکنن و مردم به طور متوسط بین ۲ تا ۳ ساعت در روز از اینترنت استفاده میکنندکه با توجه به اجرای این طرح و سهولت در کار،این امر میتواند موجب ترغیب مردم به بیمه شدن و بزرگتر شدن گستره تامین اجتماعی در دنیا باشد.
از تاثیرات خوب این طرح ۳۰۷۰ می توان به گرایش افراد مسن تر و با اطاعات کمتر به آشنایی و یادگیری کار با دنیای دیجیتال ۳۰۷۰ و همچنین رفع موانع جسمی حرکتی بدنی جهت رسیدن به خواسته های مستمری بگیران و از کار افتادگان تامین اجتماعی در سایه آرامش و امنیت خانه نام برد.
با ایجاد طرح خدمات خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به سمتی میرود که پایگاه داده ها و اطلاعات کامل بیمه شدگان به صورت تجمیعی در دست کارمندان سازمان به صورت یکپارچه وجود دارد و انجام عملیات و خدمات سازمان راحت تر امکان پذیر خواهد بود.
از دیگر مزیت های خدمات غیر حضوری و تشکیل پرونده سلامت در سیستم و نسخه الکترونیک این است که به درستی میدانیم وضعیت سلامت مان چگونه است.سلامت الکترونیک شامل آموزش پیشگیری، درمان و پس از درمان است. همه این امور به شکل غیر حضوری و از راه دور انجام میشود و همچنین پزشک که برای درمان جدید نیاز به سابقه بیمار دارد به راحتی به سابقه بیماری و مصرف دارو دسترسی کامل دارد و به بهبود کیفیت درمان بیمار خیلی کمک می کند. و همچنین در آینده نزدیک امکان ویزیت غیر حضوری و نسخه دیجیتال و دریافت دارو به صورت کامل فرایند درمان را به صورت غیر حضوری انجام خواهد داد.

پیشنهادات در جهت هرچه بهتر انجام شدن طرح ۳۰۷۰:
طرح ۳۰۷۰ با ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری نیازمند اطلاع رسانی مستمر و آموزش بهنگام به مجموعه های مختلف مرتبط با خدمات قابل ارائه می باشد. هماهنگی و تعامل با دستگاههای اجرائی و نهادهای مختلف در جهت بهره برداری و استعلامات از درگاه این سامانه برای کاهش مراجعات و سردرگمی مخاطبان ضروری می باشد.
استفاده از ظرفیت و پتانسیل های مختلف در جهت شناساندن مزایا و محاسن این طرح به مخاطبین و شرکاء اجتماعی که مغفول مانده می تواند کمک شایانی به اجراء دقیق و منظم این طرح نماید. آموزش همکاران (حوزه درمان و بیمه ای) در راستای خدمات مطروحه و همچنین ایجاد درگاهی درجهت پرسش و پاسخ های همکاران بصورت آنلاین و برخط در سراسر کشور لازم می باشد.
_کندی سیستم و قطع و وصل شدن سامانه بزرگترین چالش پیش را برای همکاران و مراجعین می باشد که میتوان با راه اندازی نرم افزار و اپ موبایلی از این بار مراجعه به سایت کاهش چشمگیری داد و از طریق آن نرم افزار و اپ ارائه خدمت برخط داشت. ایجاد دسترسی مناسب برای کارکنان در جهت رفع ایرادات و مشکلات احتمالی در شعب و ایجاد شعبه الکترونیک و پشتیبان در هر شعبه با بهره گیری از توان همکاران مستعد و کارآمد در همه حوزه های بیمه ای سازمان از ضروریات این طرح می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.