×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

با هدف‌گذاری ۵ معدن در شرکت ملی صنایع مس ایران، بزرگ‌ترین پروژه هوشمندسازی معادن کشور رقم می‌خورد.

به گزارش کیوسک خبر، غلامرضا ملاطاهری معاون طرح و برنامه‌ریزی ‌راهبردی شرکت ملی مس، در گفت‌وگو با مس پرس با بیان این مطلب گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان از سابقه طولانی برخوردار است.
وی افزود: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۲۰ مجوز ساخت برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده که از طریق شرکت خدمات بازرگانی صورت گرفته است.
ملاطاهری با بیان این که در حوزه استخراج و تولید، حجم عملیات خاکی شرکت ملی مس از کل عملیات خاکی معدن‌کاری کشور بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است، تاکید کرد: این امر مستلزم مدیریت هوشمند در فرایند استخراج مواد معدنی است.
معاون طرح و برنامه‌ریزی ‌راهبردی شرکت ملی مس عنوان کرد: جریان مواد معدنی در شرکت ملی مس از مرحله استخراج تا محصول نهایی، رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد که نیازمند مدیریت هوشمند در کل فرآیند تولید و زنجیره ارزش است.
وی با اشاره به این که استخراج یکی از عمده‌ترین بخش‌های تولید است، گفت: در موافقت‌نامه‌ای که امضا شده است سعی کردیم با مدیریت صحیح استخراج مواد معدنی و هوشمندسازی دامپ‌تراک‌ها، شاول‌ها و ماشین‌آلات حفاری، راندمان بهره‌برداری از معادن را افزایش دهیم.
معاون طرح و برنامه‌ریزی ‌راهبردی شرکت ملی مس افزود: بدین ترتیب درصد خطاهای ناشی از کنترل دستی را کاهش داده و در پی آن هزینه تمام‌شده، کاهش یافته و سودآوری شرکت افزایش می‌یابد.
معاون طرح و برنامه‌ریزی ‌راهبردی شرکت ملی مس با اشاره به هوشمندسازی ۵ معدن بزرگ شرکت ملی صنایع مس ایران، تصریح کرد: این ۵ معدن جزو معادن بزرگ‌ و متوسط‌مقیاس کشور محسوب می‌شوند.
ملاطاهری گفت: بر اساس مفاد موافقت‌نامه شرکت ملی صنایع مس ایران، دانشی که در این زمینه حاصل می شود را در اختیار کل ذی‌نفعان حوزه معدن قرار خواهد گرفت که این امر موجبات ارتقای بهره‌وری را در این بخش فراهم می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.