×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجازه نمی‌دهیم قطار پیشرفت کشور کُند یا متوقف شود

رئیس جمهور گفت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم قطار شتابان پیشرفت کشور کُند یا متوقف شود.

به گزارش کیوسک خبر، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات که به میزبانی نیروگاه برق آریان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ناطرازی‌های کشور در حوزه برق بود و این موضوع برق خانگی، صنعتی و کشاورزی را دچار اختلال کرده بود.

وی با اشاره به اینکه اگر به میزان نیاز کشور برق تولید شده بود این مشکلات پیش نمی‌آمد، ابراز کرد: این موضوع کار دولت را سخت کرده بود تا بتواند این ناترازی را حل کند و در گام ابتدایی تلاش شد با اضافه شدن ظرفیت این کار مدیریت شود.

رئیس جمهور یادآور شد: سال گذشته مردم با گشایشی که در صنعت برق ایجاد شد خشنود شدند همچنین با برنامه‌ریزی به عمل آمده تدابیری اندیشیده شد تا برق صنایع قطع نشود و هر صنعت یک روز جمعه در هفته داشته باشد و برق همه در یک روز قطع نشود و تلاش شد حوزه‌های کشاورزی و صنعتی مورد حمایت قرار گیرد.

۶ هزار مگاوات برق در سال نخست دولت سیزدهم در مدار قرار گرفت

وی با اشاره به اینکه تلاش شد تا برق مصرفی در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی به نفع بخش خانگی مدیریت شود، تصریح کرد: در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ۶ هزار مگاوات برق در مدار قرار گرفت و این امر با کار جهادی وزارت نیرو و سایر فعالان این صنعت محقق شده است و امروز نیز شاهد بهره‌برداری بیش از ۱۰۰۰ مگاوات در پنج استان کشور با فعالیت شبانه‌روزی عوامل هستیم.

رئیس قوه مجریه با تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت نیروگاه با دستان توانمند مهندسان ایرانی بیان کرد: ۹۵ درصد این نیروگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تولید داخل است در گذشته شاهد بودیم با وجود برخورداری از بالاترین کیفیت در داخل برخی تلاش داشتند تا این فناوری‌ها را از بیرون وارد کنند.

برنامه ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق

وی به برنامه‌ریزی برای رفع کمبودها تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق انجام شده و اکنون شاهد بهره‌برداری از ۱۰۰۰ مگاوات در پنج نقطه مختلف هستیم که کار با تجهیزات و مهندسان داخلی انجام شده است و این اقدامات جلوه‌هایی از پیشرفت در کشور است.

حجت‌الاسلام رئیسی به اقدامات انجام شده در حوزه آب اشاره کرد و افزود: کارهای انجام شده در خوزستان باید در طول بیش از سه سال انجام می‌شد اما شاهد بودیم در مدت چند ماه شهرهای خوزستان از نعمت آب بهره‌مند شدند و مدیریت در حوزه آب و برق در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: قطار پیشرفت در کشور در حال حرکت است و شتاب گرفته و این همان شتابی است که مردم انقلابی از ما انتظار دارند تا کارها به صورت جهادی انجام گیرد و ضمن مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها و با حفظ اقتدار نظام و با اعتماد به داشته‌های خود کارها را به پیش ببریم.

رئیس جمهور یادآور شد: دشمنان می‌خواستند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند و آن را به صفر برسانند، اما نتوانستند و صادرات نفت ایران افزایش یافت و در حوزه‌های نفت و گاز کارهای بسیاری انجام شده است.

دشمن در تحریم‌ها و توطئه‌هایش شکست خورده است

وی با اشاره به اینکه دشمن دید که تحریم‌ها بی‌اثر شده است، ابراز کرد: دشمن در تحریم‌ها و توطئه‌هایش شکست مفتضحانه‌ای خورده است و علت همه فتنه‌گری‌ها و توطئه‌های آن‌ها کند کردن پیشرفت ایران است در حالی که مشخص شد قطار پیشرفت ایران شتابان است.

حجت‌الاسلام رئیسی با تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت این نیروگاه‌ها تصریح کرد: پیام حضور بنده در استان ولایتمدار زنجان برای افتتاح این نیروگاه‌ها این است که به دشمنان بگوییم به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد قطار شتابان پیشرفت کشور کند و یا متوقف شود و از مهندسان و کارگران می‌خواهیم که این مسائل تصمیم و اراده فولادین شما را سست نکند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست ما را در منطقه منزوی کند، ادامه داد: ارتباط ما در کشورهای همسایه تقویت و ارتباط ایران با سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خلاف تصور دشمنان شد؛ چراکه تجارت ما ۴۰ درصد افزایش یافت و تراز تجاری ما مثبت شد.

حجت الاسلام رئیسی به سهم ایران در تجارت، اقتصاد و ترانزیت منطقه اشاره کرد و گفت: رشد ترانزیت امسال ایران با گذشته قابل مقایسه نیست و آمارها نشان می‌دهد که وضعیت تجاری و اقتصادی بهبود یافته است به طوری که دشمنان تصور می‌کردند با تحریم پولی می‌توانند ایران را محدود کنند اما همه برنامه‌ریزی‌های آن‌ها نقشه برآب شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن با ایجاد اغتشاش قصد دارد جلوی تولید را بگیرد، ابراز کرد: آن‌ها نمی‌خواهند در کشور تولید برق داشته باشیم، وضعیت آب سامان یابد، کارخانه‌ها بر مدار تولید قرار گیرند، نیروی فرهیخته در کشور پرورش یابد اما مقام معظم رهبری در ابتدای سال شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را مطرح کردند و این شعار پادزهر همه توطئه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه تولید علم و فناوری و فعال شدن صنایع برای کشور قدرت می‌آورد، بیان کرد: اغتشاشات ظلم به مردم بی‌گناهی است که زندگی و کسب و کار آن‌ها مورد آسیب و خسارت قرار می‌گیرد و برای دانش‌افزایی، صنعت و کسب و کار مزاحمت ایجاد می‌کند و خواست دشمن این است که برای پیشرفت کشور اختلال ایجاد کند اما فعالیت کسانی مثل شما در صنعت برق مبارزه با کسانی است که مخالف پیشرفت کشور هستند و باید این سنگر را حفظ کنید.

اغتشاشات بستر را برای اقدامات تروریستی آماده می‌کند

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه اغتشاشات بستر را برای اقدامات تروریستی آماده می‌کند، خاطرنشان کرد: دیروز شاهد بودیم در حرم شاهچراغ مردم بی‌گناه که در حال عبادت بودند را به رگبار بستند و نمی‌خواهند ایران اسلامی پیشرفت کند.

وی با اشاره به اینکه لازمه تولید علم و دانش‌افزایی، وجود امنیت و آرامش در کشور است، اظهار کرد: دانشگاه محل پرورش افراد فرهیخته و اثرگذار است و باید به عنوان کانون معرفت‌افزایی و تربیت انسان‌های آینده ساز تلاش خود را مضاعف کند و در این راه همه مدارس، کارخانه‌ها، مراکز کشاورزی، صنعتی و همه فعالان علمی، فرهنگی و اقتصادی تلاش خود را به کار گیرند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، رئیس جمهور راه مقابله با فتنه‌ها را تلاش مضاعف، امیدآفرینی در دل مردم، ناامیدکردن دشمنان و فعالیت بی‌وقفه خواند و گفت: نسخه‌ای که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در قالب شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مطرح کردند باید سرلوحه کار همه اقشار قرار گیرد.

حجت الاسلام رئیسی با ابراز خرسندی از بصیرت مردم زنجان و پایتخت شور و شعور حسینی عنوان کرد: مردم در جای جای ایران اسلامی فتنه جدید دشمن را ناکام گذاشتند و باید با علم و آگاهی از مسائل بدانند دشمن چه فتنه‌ای در سر دارد و وظیفه امروز ما چیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.