×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجازه دهند افراد خبره و باانرژی وارد کار شوند

اینکه رئیس سینما تغییر یابد ولی شوراهای تصمیم‌گیر در فارابی و مرکز و انجمن و موزه، همان آدم‌های دُگم و تنگ‌نظر قبلی باشند، دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید اجازه دهند رئیس سینما، آدم‌های همسو و باانرژی که به دنبال اصلاح هستند را به کار گیرد.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه با بیان مطلب فوق به مردم سالاری اظهار داشت: آنچه از محمد خزاعی دیده‌ایم این است که هم بساط بریز و بپاش در محفل جهانی و هنروتجربه را جمع کرد و هم اینکه با سفر به مراکز استانها و همچنین تلاش برای پیدا کردن بازار در کشورهای منطقه دنبال اقدامات مثبت است ولی اقدامات آن زمان به نتیجه میرسد که در زیرمجموعه‌ها افرادی همسو با رئیس سر کار باشند نه افرادی چسبیده به میزها که از هر تحولی می‌ترسند و فقط دنبال اضافه کاری و حق ماموریت هستند.

تهیه‌کننده فیلمهای ضیافت و پری ادامه داد: در حسن نیت محمد خزاعی برای تغییر امور شکی نیست ولی جز چند نفر افرادی که در زیرمجموعه‌ها هستند، مابقی اغلب متعلق به جریان سینمایی گذشته هستند و باعث و بانی وضع موجود. پس تا اینها تغییر نیابند انتظار حل مشکل،بیهوده است.

تهیه‌کننده فیلم‌های اشک سرما و هور در آتش تاکید کرد: نگاهی به پروژه های مورد حمایت فارابی بیندازید تا دریابید همچنان دور باطل قبل ادامه دارد و به جای کارگردانان و تهیه‌کنندگان رزومه‌دار، صرفا جریانی نزیک به شوراهای تاریخ مصرف گذشته این نهاد در حال دریافت پروژه‌های هنگفت هستند.

شریفی با اشاره به بایکوت سینماگران پیشکسوت در دولت قبل بیان داشت: دولت جدید باید به سراغ فیلمسازان خبره برود و آنها را از کنج انزوا بیرون بیاورد تا باز هم بتوانند تولید محصولات خوب را از سر بگیرند. چرا در کمدی سازی به آلوده ترین محصولات رسیدیم؟ جز این است که کمدی سازان نسل اول را حذف کردیم؟ زمانی امثال داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی، کمدی می‌ساختند ولی حالا دور کمدی سازی در دست جریانی است که با پول‌های مشکوک اداره می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما ابراز امیدواری کرد: زمانی بود که به عنوان تهیه‌کننده دو یا سه پروژه را همزمان با امثال علی حاتمی، داریوش مهرجویی و بهرام بیضایی پیش می‌بردیم بلکه یکی از آنها به نتیجه برسد ولی حالا چه؟ نگاهی کنید به سینماگرانی که در هشت سال دولت قبل کار کردند تا دریابید حتی سینماگرانی همچون رحیم رحیمی پور، جمال شورجه، مجید جوانمرد، ابراهیم وحیدزاده و بسیاری دیگر که محصول سینمای پس از انقلاب بودند نیز بیکار ماندند. ریاست جدید سینما سعی کند در هر کاری به سراغ افراد خبره باسابقه برود تا انشاء‌الله بعد از چهار سال، اوضاع بهتری را شاهد باشیم‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.