×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
«آی بی تریدر»خدمت نوین مالی ” تمدن” دربازار سرمایه کشور

در طراحی و پیاده سازی سامانه معاملاتی آی بی تریدر از جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده شده است. اجرای آن به نحوی است که یک سامانه بسیار پایدار و پرسرعت در اختیار مشتریان قرار گرفته و مشتریان می توانند بدون هیچ گونه تاخیر، اطلاعات بازار را دریافت کرده، سفارشات خود را ثبت و معاملات خود را انجام دهند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی تامین سرمایه تمدن ، رضا دلیریان مدیر محصول شرکت رهپویان پردازش گستر صحرا در برنامه آنلاین مرکز مالی پیرامون معرفی آی‌بی‌تریدر و آی بی شاپ با بیان اینکه شرکت رهپویان پردازش گستر صحرا بیش از دو دهه در زمینه راهکارهای جامع فناوری اطلاعات در بازار سرمایه در حال فعالیت است و یکی از زیرمجموعه ها و شرکای تجاری تامین سرمایه تمدن است گفت: تلاش مجموعه همواره این بوده که با استفاده از نیروهای جوان و خلاق در سریع ترین زمان ممکن دسترسی هموطنان به خدمات مالی و سرمایه گذاری را فراهم نماید و این ویژگی سبب شده شرکت صحرا در اجرای پروژه ها همواره پیش قدم و پیشرو باشد. به عنوان مثال زمانی که معاملات قراردادهای آپشن یا اختیار معامله وارد بورس شد، صحرا اولین شرکتی بود که آن را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد. همچنین آتی کالا، آتی سبد سهام و پروژه سهام عدالت ازجمله این موارد بود.

وی افزود: از دیگر خدماتی که صحرا ارائه کرده می توان به نرم افزار مدیریت صندوق های سرمایه گذاری اشاره کرد. این سامانه هم‌کنون از سوی بسیاری از صندوق ها استفاده می شود که ازجمله آنها می توان به صندوق گنجینه زرین شهر به عنوان بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری ایران اشاره کرد. همچنین شرکت صحرا با همکاری تامین سرمایه تمدن خدمات آی بی تریدر را ارائه کرده است.

هر آنچه درباره آی بی تریدر باید بدانیم

وی در ادامه صحبت های خود درخصوص سامانه آی بی تریدر گفت: این سامانه توسط شرکت صحرا و به صورت اختصاصی برای کارگزاری بانک توسعه صادرات طراحی و پیاده سازی شده است. مشتریان برای استفاده از خدمات ارائه شده از سوی آن باید در کارگزاری بانک توسعه صادرات ثبت نام کنند. تمامی مراحل ثبت نام آنلاین است و نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

به گفته دلیریان در طراحی و پیاده سازی این سامانه از جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده شده است. اجرای آن به نحوی است که یک سامانه بسیار پایدار و پرسرعت در اختیار مشتریان قرار گرفته و مشتریان می توانند بدون هیچ گونه تاخیر، اطلاعات بازار را دریافت کرده، سفارشات خود را ثبت و معاملات خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: سعی شده سامانه ای طراحی شود که تمام نیازهای مشتریان، شامل سرمایه گذاران، تحلیلگران و معامله گران را پوشش دهد. در حال حاضر در این سامانه ۳ داشبورد متنوع وجود دارد که هر مشتری مطابق با سلایق و نیازهای خود میتواند آنها بهره ببرد. به عنوان مثال در این سامانه یک داشبورد پیشرفته دیده شده که عمده نیازهای تحلیلگران و معامله گران تکنیکال را پوشش می دهد.

دلیریان یادآور شد: آی بی تریدر به لحاظ دریافت سفارشات مشتری و اجرا و انجام معاملات، سرعت بالایی دارد و مشتریان قادرند سفارشات خود را به صورت پیش‌نویس حتی در ساعات خارج از زمان بازار در سیستم ثبت کنند.

وی ضمن تاکید دوباره این نکته که خدمات مختلفی در این سامانه وجود دارد خاطرنشان کرد: تلاش شده تا بخش های مختلف بازار سرمایه برای انجام معامله در اختیار معامله گران و تحلیلگران قرار گیرد. در واقع هر یک از مشتریان حقوقی و حقیقی می توانند از آن استفاده کنند و نیازهای همه این معامله گران و تحلیلگران در آن دیده شده است.

مدیر محصول شرکت رهپویان پردازش گستر صحرا تصریح کرد: نمایش اطلاعات عمق بازار را در همه نمادها پیاده سازی کرده ایم و همه مشتریان به این اطلاعات دسترسی داشته و می توانند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: در آی بی تریدر چارت تکنیکال داریم و مشتریان می توانند با استفاده از آن تحلیل نماد ها را انجام داده و بر اساس این تحلیل ها سفارشات خود را ثبت کنند و حتی این امکان وجود دارد چارت تحلیل را ذخیره کرده و به اشتراک نیز بگذارند. همچنین نقشه بازار را در این سامانه داریم تا از این طریق مشتریان بتوانند به صورت گرافیکی وضعیت کلی بازار و نمادهای مختلف را در لحظه ببینند و شمای کلی از بازار را دریافت و تصمیمات سرمایه گذاری راحت تر و سریع تری اتخاذ کنند. علاوه بر این، بخش صنایع به این سامانه اضافه شده تا مشتریان نمای کلی از هر یک از صنایع را دریافت کنند.

دلیریان خاطر نشان کرد: دیده بان دیگر قابلیت این سامانه است و مشتری بر حسب نیازی که دارد می تواند دیده بان های مختلفی را تعریف کند و هر تعداد نماد بورسی هم که مد نظر داشت می تواند در دیده بان تعریف و حتی برای نمادها یادداشت گذاری هم انجام دهد. همچنین امکان ثبت عرضه اولیه و پذیره نویسی نیز به آی بی تریدر اضافه شده است.

وی درباره اعمال قراردادهای اختیار فروش تبعی به صورت سیستمی نیز گفت: صحرا این امکان را ایجاد نموده و در آی بی تریدر قرار داده است و نخستین شرکتی است که مجوزهای لازم را دریافت کرده است. علاوه بر این، بخش پرتفو سپرده گذاری و لحظه ای را در این سامانه داریم. البته در آینده ای نزدیک پرتفو لحظه ای با یک پرتفو پیشرفته جایگزین می شود.

دلیریان در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: برای مشتریانی که تمایل به فعالیت در فضای آی بی تریدر دارند این امکان وجود دارد که بعد از تکمیل ثبت نام خود، سهام خود را از سایر کارگزاری ها به این سامانه منتقل کنند. پس از ثبت درخواست تغییر کارگزار، همکاران ما در کارگزاری بانک توسعه صادرات آن را بررسی می کنند و روز کاری بعد، سهام منتقل شده و مشتری می توانند سهام خود را در پرتفو مشاهده کند. از دیگر امکانات این سامانه ساده سازی ارتباط مشتریان با واحد پشتیبانی است و در همین رابطه امکان چت آنلاین به سامانه اضافه شده است.

وی در خصوص امکاناتی که قرار است به سامانه مذکور اضافه شود نیز گفت: به‌زودی قرار است امکان ثبت درخواست صدور و ابطال صندوق های سرمایه گذاری را روی آی بی تریدر داشته باشیم. همچنین بخش هشدار شرطی نیز قرار است به این سامانه اضافه شود. علاوه بر این اطلاعات بنیادی را خواهیم داشت و داده هایی جامع و کاربردی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم تا تصمیمات معاملاتی بهتری داشته باشند. علاوه بر این فیلتر نویسی و باشگاه مشتریان را به این سامانه اضافه خواهیم کرد.

IBSHOP چیست و چگونه می توان در سامانه سرمایه گذاری آنلاین آن فعالیت داشت؟

خدمات متمایزآی‌بی‌شاپ

دلیریان در توضیح خدمات آی بی شاپ گفت: آی بی شاپ اولین مرکز سرمایه گذاری آنلاین کشور است. بیش از یک میلیون نفر از خدمات کامل و جامع آن استفاده می کنند. این سامانه از سال ۱۳۹۶ با مدیریت تامین سرمایه تمدن و تحت نظارت سازمان بورس آغاز به کار کرد. آی بی شاپ برای همه افراد راه حل های سرمایه گذاری مختلفی دارد و همه می توانند از راهکارهای تجاری آن استفاده کنند.

وی افزود: در این سامانه ایجاد امکان صدور و ابطال واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، خرید و فروش اوراق تامین مالی، خدمات مالی و مشاوره ای، خدمات کارگزاری و سبدگردانی وجود دارد.

به گفته دلیریان در واقع آی بی شاپ به دنبال آن است که دسترسی به خدمات مالی و سرمایه گذاری را به صورت یکپارچه و بدون واسطه در اختیار عموم قرار دهد.

ایشان با بیان اینکه در بحث صندوق های سرمایه گذاری ۴ صندوق سرمایه گذاری بسیار بزرگ در آی بی شاپ وجود دارد گفت: دو مورد از این صندوق ها، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت هستند که شامل صندوق گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی می شوند. وجوهی که در این صندوق ها جمع می شود در خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت مثل اوراق مشارکت و غیره سرمایه گذاری می شود. دو صندوق دیگر شامل صندوق سهامی ثروت آفرین تمدن و صندوق مختلط گوهر نفیس تمدن می شود. همه این صندوق ها به صورت صدور و ابطال هستند و همه هموطنان می توانند با توجه به سرمایه ای که در اختیار دارند واحدهای آنها را خریداری کنند و به نوعی به صورت غیر مستقیم در بورس سرمایه گذاری نمایند.

دلیریان در تشریح دیگر خدماتی که از سوی آی پی شاپ ارائه می شود گفت: سبدگردانی اختصاصی از طریق آی بی شاپ خدمت دیگری است که ارائه می شود. در واقع هر شخص سرمایه گذار می تواند با توجه به میزان ریسک پذیری و علایقی که دارد، با این شیوه بازدهی حداکثری و کمترین ریسک را متحمل شود. یعنی سبدگردانی از طریق شرکت و به نیابت از مشتری و در پرتفوی وی انجام می شود.

دلیریان درباره خدمت دیگر مجموعه آی بی شاپ یعنی آی بی کارت عنوان کرد: آی بی کارت در واقع یک کارت اعتباری است که برای مشتری های آی بی شاپ قابل استفاده است و به نوعی وام بدون ضامن محسوب می شود. مشتریانی که در آی بی شاپ دارایی دارند می توانند از این خدمت استفاده کنند و دارایی مورد نظر را وثیقه کرده و از خدمات آی بی کارت بهره مند شوند. البته در این روش وثیقه کردن دارایی تاثیری در دریافت سود مشتریان ندارد.

مدیر محصول شرکت رهپویان پردازش گستر صحرا ادامه داد: آسا کارت هم خدمتی است که به منظور خرید آسان طراحی شده است و مشتریان آی بی شاپ می توانند از آن در فروشگاه های طرف قرارداد با آی بی شاپ استفاده کنند و از تخفیفات، هدایا و خدمات دیگر آسا کارت بهره ببرند.

وی در زمینه خدمت دیگری تحت عنوان آی بی کراد که به تازگی به آی بی شاپ اضافه شده نیز گفت: آی بی کراد در واقع سکوی تامین مالی جمعی برای شرکت های نو پا کوچک و متوسط و شرکت های دانش بنیان است که جهت تامین مالی آنها در پروژه هایشان به کار می رود. این خدمت ضمن اینکه سبب تامین مالی شرکت های مذکور می شود، سبب سود بردن سرمایه گذاران از این سرمایه گذاری می گردد.

دلیریان در خصوص امکان مراجعه حضوری مشتریان به شعب آی بی شاپ افزود: سوپر مارکت مالی آی بی شاپ در اکثر شهرهای کشور شعبه دارد و مشتریان میتوانند در صورت نیاز، با مراجعه به این شعب از تمام خدمات آی بی شاپ به صورت حضوری استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.