×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از انتخاب عبداللطیف رشید به عنوان رئیس جمهور جدید عراق استقبال می کند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا از انتخاب رئیس جمهور جدید عراق استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از انتخاب عبداللطیف رشید به عنوان رئیس جمهور جدید عراق استقبال می کند.

لازم به ذکر است که نمایندگان پارلمان عراق، روز پنج شنبه عبداللطیف رشید را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب کرده بودند.

پس از پایان شمارش آرای دور دوم در پارلمان، «عبداللطیف رشید» موفق شد ۱۶۲ رأی کسب کند و برهم صالح ۹۹ رأی، تا «عبداللطیف رشید» بتواند رئیس‌جمهور عراق شود.

عبداللطیف رشید یکی از اعضای تأثیرگذار اتحادیه میهنی کردستان است. او سابقه مشارکت در اقدامات مبارزاتی در زمان حکمرانی رژیم صدام معدوم را نیز در پرونده خود دارد و از کسانی است که در دوران صدام، با رژیم وی مبارزه کرده است.

مسیر سیاسی زندگی عبداللطیف رشید در دهه شصت قرن گذشته میلادی آغاز شد که وی ابتدا به حزب دموکرات کردستان پیوست و پس از مدتی به اتحادیه میهنی کردستان پیوست. رشید در چندین نشست و کنفرانس مخالفان صدام معدوم تا زمانی سرنگونی رژیم بعثی در سال ۲۰۰۳ مشارکت داشت.

رشید پس از سال ۲۰۰۳ یعنی سال سرنگونی رژیم صدام معدوم حضور سیاسی تاثیرگذاری داشت. وی سابقه تدریس در دانشگاه سلیمانیه عراق را هم دارد.

وی از سپتامبر ۲۰۰۳ تا دسامبر ۲۰۱۰ مسئولیت وزارت منابع آبی دولت عراق را در کابینه نوری المالکی برعهده داشت. او از دسامبر ۲۰۱۰ تا کنون مشاور برهم صالح رئیس جمهور کنونی عراق است.

اتحادیه میهنی کردستان عراق در سال ۲۰۱۸ میلادی، ملا بختیار و عبداللطیف رشید را برای تصدی ریاست جمهوری این کشور نامزد کرد.

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور جدید عراق همچنین طی حکمی «محمد شیاع السودانی» را مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.