×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در بازدید سفرای عمان و افغانستان از غرفه هلدینگ خلیج فارس با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت گفت: هلدینگ خلیج فارس در سال گذشته ۶.۲میلیارد دلار صادرات داشته و این آمادگی را دارد در پروژه‌های سودآوری که در کشورهای حوزه اوراسیا تعریف می‌شود؛ مشارکت کند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در حاشیه نخستین روز از برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است، سفرای کشورهای افغانستان و عمان از غرفه هلدینگ خلیج فارس بازدید کردند و از سوی علی عسکری، در جریان آخرین توانمندی‌های تولیدی و صادراتی هلدینگ خلیج فارس قرار گرفتند.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس رتبه نخست شرکت‌های بورسی ایران از نظر ارزش بازار را داراست و صادرکننده نخست ایران است، گفت: هلدینگ خلیج فارس در میان شرکت‌های پتروشیمی جهان مقام بیست و هفتم و در خاورمیانه بعد از سابیک رتبه دوم را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه حدود پانزده شرکت بزرگ تولیدی ایران زیرمجموعه هلدینگ است، تصریح کرد: همچنین تولید هلدینگ در سال بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار بوده و صادرات آن نیز در سال گذشته به ۶.۲ میلیارد دلار رسید.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با بیان اینکه این هلدینگ، تامین‌کننده پت کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر هلدینگ خلیج فارس مواد اولیه چندین هزار کارخانه و واحد تولیدی را تامین می‌کند.
به گفته او، هلدینگ خلیج فارس در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا دارد، افزود: این آمادگی را داریم که چنانچه کشورهای حوزه اوراسیا خواهان سرمایه‌گذاری یا دریافت بخشی از سهام پروژه‌های در دست اجرا یا آتی هلدینگ باشند، همکاری کنیم.
علی عسکری، با اشاره تنوع مختلف تولید محصولات پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس، ادامه داد: ما از همکاری با کشورهای اوراسیا استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه آمادگی فعالیت بازرگانی و سرمایه‌گذاری در همه کشورهای حوزه اوراسیا، حاشیه خلیج فارس را داریم؛ ادامه داد: آماده سرمایه‌گذاری مشترک چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی هستیم.
علی عسکری خاطر نشان کرد : این آمادگی را داریم در پروژه‌های سودآوری که در کشورهای حوزه اوراسیا تعریف می‌شود؛ مشارکت کنیم.
دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه دایر است. غرفه هلدینگ خلیج فارس در سالن خلیج فارس (۴۴B) پذیرای بازدیدکنندگان در مدت برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.