×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آمادگی این سازمان برای همکاری با کشور های آفریقایی در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی ، نفت و گاز و صنایع تبدیلی خبر داد.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایدرونیوز، رئیس هیئت عامل ایدرو در این نشست با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت های همکاری های بین المللی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان می دهد کشورهای آفریقایی در سال های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره ، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

بابک احمدی افزود: آمارها نشان می دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادر کننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن ، نفت و گاز و زمین های حاصلخیز کشاورزی ، هدف گذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد .

احمدی تصریح کرد: : ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت های یکدیگر است.

رئیس هیئت عامل ایدرو ، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد : ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات فی مابین به سطح مناسبی از همکاری های دو جانبه برسند.

وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی نیز در این نشست با ارائه تصویری از وضعیت معادن و صنعت کشور خود گفت: کشورش نیاز مبرم به توانمندی های صنعتی ، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص دارد.

« انگت روبارد هیپولیت جین پاول » با تاکید به سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری های جنوب_ جنوب است ، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ، سید علی صدری نائب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران و منصور ابطحی مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا از دیگر سخنرانان این نشست بودند .

محمد نوری امیری عضو هیئت عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه صنعتی ایدرو نیز در این نشست تخصصی در خصوص ظرفیت ها و توانمندی های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران سخن گفت .

پرسش و پاسخ هم بخش پایان این نشست تخصصی بود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.