×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز چکش کاری طرح ساماندهی اجاره بها

کمال علی پور خنکداری نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هم سیاست های تشویقی و هم سیاست های تنبیهی باید در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی گنجانده شود.

به گزارش کیوسک خبر، کمال علی پور خنکداری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تصویب طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی تاکید کرد: متن این طرح باید تغییرات بیشتری پیدا کند و این طرح در دو ماده مطرح شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی طرح فوق در کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: هم سیاست های تشویقی و هم سیاست های تنبیهی باید در این طرح گنجانده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تعرفه بنگاه های املاک کم شود، بیان کرد: یکسری از موضوعات درباره ساخت و سازها و در راستای تبصره ماده ۱۰۰ که مربوط به اجاره بها است،باید در این طرح گنجانده شود.

وی بیان کرد: علاوه بر آن باید به موجرانی که قرار است تعمیراتی در ملک انجام دهند، -براساس سیاست های تشویقی – وام های کم بهره ۴ درصدی داده شود تا بتوانند هم نوسازی و هم تعمیرات لازم را انجام دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه دولت در زمینه افزایش قیمت اجاره بهای مسکن تا سقف ۲۵ درصد بیان کرد: همچنین گفته شده که در شهرهای دیگر این اجاره بها باید ۲۰ درصد باشد که ما باید این موضوع را در دل طرح گنجانده و آن را قانونی کنیم.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: تعیین اجاره بهای مسکن مصوب شده از سوی دولت باید در قالب یک تبصره در طرح فوق گنجانده شود تا این مسئله به واقع عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: همچنین باید در این طرح آورده شود که قراردادهای موجر و مستاجر به طور خودکار به صورت سالیانه در سامانه ای ثبت شود تا موجران نتوانند افزایش قیمتی در این بخش داشته باشند.

این نماینده مجلس بیان کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که قراردادهای بین موجر و مستاجران به صورت خودکار و با ضریبی که دریافت می کند، تمدید شود تا مستاجران نگران این نباشند که باید سالیانه خانه اجاره شده را تخلیه کنند. این موضوعات از جمله موضوعاتی است که بحث بر روی آن انجام می شود تا در طرح فوق مدنظر قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.