×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز پویش مشق‌احسان با توزیع ۳۲۰ هزار بسته لوازم‌تحریر درمناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ بهره‌برداری از فاز دوم خط تولید واکسن برکت ظرف چندروز آینده

کیوسک خبر ـ صبح امروز در مراسمی با حضور معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد احسان در یکی از مساجد محله محروم هرندی تهران، پویش ملی “مشق احسان” آغاز به کار کرد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: امسال سومین سالی است که پویش مشق احسان برگزار میشود و این ایده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان ایده مثبت با هدف تأمین لوازم‌تحریر ایرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند ایجاد شده است.

سیدمصطفی سیدهاشمی درخصوص جزئیات پویش امسال افزود: امسال از سوی ستاد اجرایی فرمان امام ٢۵٠ هزار بسته نوشت‌افزار با سرمایه ۵۰ میلیارد تومان برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی تهیه شده و حدود ۷۰ هزار بسته هم ازطریق مشارکت مردمی تأمین شده است.

سیدهاشمی خاطرنشان کرد: لوازم‌تحریر تهیه شده تماما ساخت داخل است و با تهیه آن ، ایجاد اشتغال برای کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز صورت گرفته است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ارزش هربسته نوشت‌افزار ٢٠٠ هزار تومان برآورد شده است.

وی درخصوص توزیع این اقلام نیز بیان کرد: ۱۰۰۰ گروه جهادی آموزشی توسط بنیاد احسان در سراسر کشور شناسایی و انتخاب شده‌اند که این گروه‌های جهادی بسته‌های لوازم‌تحریر را درمناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار توزیع میکنند.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص آخرین خبرها از واکسن کووایران برکت نیز گفت: تولیدات واکسن برکت تا به امروز ١٠ میلیون دوز بوده که ازاین تعداد بیش از ۵ میلیون و ٢٠٠ هزار دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت شده ومابقی این واکسن‌ها نیز پس از طی مراحل تست کیفیت تحویل این وزاتخانه خواهند شد.

سیدهاشمی تأکید کرد: فرآیند تولید در فاز دوم کارخانه شفافارمد نیز از هفته گذشته آغازشده و این خط تولید واکسن برکت با ظرفیت ۶ تا ۸ میلیون دوز نیز طی چند روز آینده به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

لازم به ذکر است بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌تحریر را در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کرده است.