×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح پیشگیری و مراقبت از ابتلا به بیماری کرونا در افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب مصرف کننده مواد مخدر از ۲۵ اسفند ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود، گفت: این طرح باعث کاهش شیوع بیماری در این افراد -که عمدتا به دلیل سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی بدن و مستعد ابتلا به کرونا ویروس هستند- خواهد شد.

قبادی دانا با بیان اینکه طرح مذکور موجب کاهش خطر انتقال ویروس به سایر افراد نیز خواهد شد، اظهار کرد: چرا که این افراد در سطح شهر حضور دارند. این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان از سوی ستاد، و اختصاص ۴.۵ میلیارد دیگر از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود که در مجموع طرح مذکور با اختصاص ۹ میلیارد تومان در سطح کشور اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خلال این طرح آموزش و آگاهی بخشی به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب مصرف کننده مواد مخدر در رابطه با این بیماری نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین آموزش‌های لازم برای رعایت نکات ‌پشگیری نیز به این افراد ارائه می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، همزمان با اجرای این طرح بسته‌های بهداشتی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده نیز به این افراد تحویل داده می‌شود.

قبادی دانا با بیان اینکه غربالگری علامتی این افراد نیز در محل‌های تجمع و پاتوق‌ها نیز صورت می‌گیرد و افراد دارای علامت برای درمان به اورژانس ارجاع داده‌ می‌شوند، توضیح داد: این خدمات از طریق خدمات سیار کاهش آسیب صورت می‌گیرد که ۲۲۶ مرکز کاهش آسیب سراسر کشور که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، در غالب سرپناه‌های شبانه و ‌مراکز گذری به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این خدمات از طریق ۲۴۵ تیم سیار در سطح کشور و ۳۰ مجموعه متحرک یا موبایل ون‌ها انجام می‌شود، گفت: در این طرح افراد آموزش دیده مراکز سیار در مراکز تجمعی و پاتوق‌ها حضور یافته و خدمات را ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در مراکز گذری، سرپناه‌های شبانه و ایستگاه‌های کاهش آسیب هم این خدمات ارائه می‌شود، اظهار کرد: این طرح با همکاری موسسات غیر دولتی و خیریه‌های فعال در زمینه افراد بی‌خانمان در تهران، کلانشهرها و ۳۱ استان در سطح کشور انجام می‌شود. زمان آغاز طرح ۲۵ اسفند است و تا پایان کنترل بیماری کرونا ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.