×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

«بازار توافقی فرابورس ایران» با معامله سهام شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا با نماد «وکمپنا» آغاز به‌کار کرد.
شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا، نخستین شرکتی است که معامله‌ آن در بازار توافقی ثبت شد.
در مراسم افتتاح بازار توافقی فرابورس مدیرعامل گروه مپنا گفت: این بازار برای ما فرصت مغتنمی برای معامله سهام است. با راه‌اندازی بازار توافقی فرصتی ایجاد شده تا معاملات سهام تعدادی از شرکت‌های گروه مپنا در بازار سرمایه تداوم داشته باشد.
«محمد اولیاء» خاطرنشان کرد: گروه مپنا تاکنون ارتباط بسیار مؤثری با بازار سرمایه داشته و برخی ابزارهای مالی طراحی شده توسط سازمان بورس از جمله صندوق پروژه، اوراق اجاره تکنولوژی توربین‌ها، سلف موازی استاندارد و هم‌اکنون بازار توافقی، برای اولین بار به صورت داوطلبانه با گروه مپنا آغاز به کار کرده‌اند.
اولیاء تصریح کرد: گروه مپنا در نظر دارد با پذیرش و عرضه اولیه شرکت‌ها و پروژه‌های زیرمجموعه خود در بازار سرمایه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر فعالیت‌های تخصصی خود را با مردم به مشارکت بگذارد. همچنین مپنا در حال مطالعه و بررسی استفاده از صندوق بازنشستگی مکمل در بازار سرمایه برای کلیه کارکنان خود است.
«محمدعلی شیرازی»، مدیرعامل فرابورس ایران نیز با اشاره به افتتاح بازار توافقی گفت: از امروز با راه‌اندازی این بازار جدید، فعالیت غیر بورسی فرابورس نیز شروع می‌شود تا عملیات OTC هم اجرایی شود.
«مجید عشقی»، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز افتتاح بازار توافقی فرابورس ایران را اتفاق بسیار مهمی دانست و گفت: روند توسعه فرابورس با شتاب منطقی و مناسبی ادامه دارد.
او با اشاره به روند معاملات بازار پایه در فرابورس گفت: یکی از ایرادهای جدی بازار پایه این بود که تفاوتی با بازار شرکت‌های پذیرفته شده نداشت و روی تابلو تفاوتی نبود که می‌توانست ریسک‌هایی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با تأکید بر اینکه معاملات سهام در بازار پایه ریسک‌های زیادی برای سهامداران دارد و بسیاری از سهامداران بدون توجه به این ریسک‌ها، خریدوفروش می‌کردند، اظهار کرد: به همین دلیل فرابورس پیشنهاد راه‌اندازی بازار توافقی را مطرح کرد که بحث‌های فنی متعددی داشت چون روند معاملات مثل سایر بازارها نبود.
وی با اشاره به اینکه پیام ما در بازار توافقی این است که تفاوت‌های محسوس بین شرکت‌های پذیرش‌شده و پذیرش نشده در روند معاملات وجود داشته باشد، افزود: در این بازار سرمایه‌گذاران باید بیانیه ریسک را امضا کنند و از لحاظ حجم‌مبنا و دامنه نوسان محدودیت‌های کمتری دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.