×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

​بزرگترین پروژه آموزشی تاریخ بازار سرمایه کشور در پی توافق سه جانبه بانک صادرات ایران، کارگزاری بانک و کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران عملیاتی شد و امکان برگزاری آموزش آنلاین مهارت‌های بازار سرمایه به طور همزمان برای هزاران نفر از فعالان این بازار فراهم شد.

 به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، جزئیات این پروژه بزرگ در مراسم ویژه‌ای با حضور سیدمحمد یزدی‌خواه، معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران، سیدهادی ابطحی مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران، مسلم نیلچی معاونت آموزش و توسعه کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار و سیدهادی حسینی مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات آوید و اصحاب رسانه در محل کارگزاری تشریح شد و برای استفاده از ظرفیت‌های بانک صادرات ایران برای آموزش‌های متنوع بازار سرمایه توسط کارگزاری این بانک و با حمایت و مشارکت معاونت آموزشی کانون کارگزاران بورس اعلام آمادگی شد.

معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران در این نشست با برشمردن ظرفیت‌های بانک صادرات ایران، کارگزاری و نیروهای متخصص آن، گفت: نقش آموزش در موفقیت فعالان بازار سرمایه نقش تعیین ‌کننده‌ای است و انتظار بر این است که تمامی ارکان بورس به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

سیدمحمد یزدی‌خواه با یادآوری اتفاقات سال‌های اخیر بازار سرمایه، گفت: نداشتن آموزش کافی، یکی از دلایل عدم موفقیت برخی از سهامداران بود چراکه آموزش لازم را ندیده بودند. از این رو برخی تازه‌واردشدگان که بدون توجه به نکات لازم اقدام به خرید کردند، دچار مشکل شده و با خاطره ناخوشایند بازار را ترک کردند از این رو آموزش در کنار سایر عوامل مهم از جمله جلب اعتماد فعالان بازار از نکات مهم در سرمایه‌گذاری مستقیم است.

وی با تشکر از اداره کل آموزش بانک برای همکاری با کارگزاری و برگزاری این دوره آموزشی برای جمع کثیری از کارکنان بانک، آموزش مؤثر را یکی از الزامات موفقیت فعالان بازار سرمایه برشمرد.

معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح قابلیت‌های بانکداری جامع و زیرساخت‌های نوین برای ارائه خدمات تخصصی و اختصاصی به مشتریان منتخب بانک، گفت: در بانک صادرات ایران مشتریان حقیقی و حقوقی فعالی در حوزه بازار سرمایه داریم. مشتریان ۱۰ ستاره بانک از جمله مشتریانی هستند که آمادگی کامل برای ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده از جمله تقبل تخفیف و لحاظ کردن امتیازات ویژه‌ برای مدیریت پرتفوی آنها توسط کارگزاری و شرکت‌های تابعه بانک وجود دارد و ارزش افزوده‌ای ویژه‌ای برای آنها ایجاد خواهیم کرد

 اگرچه بخشی از این تخفیفات و خدمات در حال حاضر نیز برای تعدادی از فعالین بازار ارائه می‌شود. ضمن اینکه در آینده نزدیک امکان توسعه این قبیل آموزش‌ها و خدمات کارگزاری برای سایر مشتریان بانک نیز به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران نیز در این نشست مهمترین مزیت این پروژه بزرگ آموزشی را که مرحله اول آن با مشارکت کارکنان بانک صادرات ایران آغاز شده است، گستردگی جغرافیایی و تعداد فراوان شرکت‌کنندگان آن برشمرد و گفت: مشارکت کارکنان بانک در حدود ۲۰۰۰ شعبه در سراسر کشور در این پروژه، عملا پیشخوان بزرگی از خدمات بازار سرمایه را در شعب بانک پدید خواهد آورد و وسعت نفوذ جغرافیایی بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

سید هادی ابطحی زیرساخت‌های فراهم شده برای عملیاتی شدن این پروژه بزرگ آموزشی را دیگر مزیت‌های آن عنوان کرد و گفت: تعداد زیاد شرکت‌کنندگان در این آموزش آنلاین به صورت دو طرفه و تعاملی آموزش می‌بینند که زیرساخت فناوری اطلاعات آن توسط شرکت دانش‌بنیان پردازش اطلاعات آوید در باشگاه مشتریان کارگزاری فراهم شده که در نوع خود یک نوآوری محسوب می‌شود.

وی رویکرد توجه همزمان به بازار سرمایه و بازار پول در بانک صادرات ایران را دیگر بعد مورد توجه در این طرح اعلام کرد و افزود: این بسته اموزشی بازار سرمایه در برنامه‌های آموزشی کارکنان بانک قرار گرفته است.

ابطحی در تشریح این برنامه آموزشی گفت: تلاش شده است تا تمامی اقدامات لازم برای آشنایی با انواع بازارهای بورس، ارکان و تحلیل‌های مقدماتی بازار سرمایه ارائه و در پایان دوره با همکاری کانون کارگزاران بورس، گواهینامه حضور در کلاس‌ها و مشارکت در دوره صادر می‌شود. اولین قدم در بحث بازاریابی در بازار سرمایه، آموزش است و در تلاش هستیم تا هر شعبه بانک صادرات ایران را به یک ایستگاه معاملاتی بازار سرمایه تبدیل کنیم و برای این منظور سامانه پیکاپ‌پلاس به زودی رونمایی خواهد شد.

در این نشست همچنین معاونت آموزش و توسعه کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار نیز با تشریح وظایف و اقدامات کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: خوشحالیم که دراین پروژه بزرگ آموزشی در کنار بانک بزرگ صادرات ایران و کارگزاری آن هستیم.

مسلم نیلچی افزود: کانون کارگزاران علاوه بر رسیدگی به امور اعضای خود، وظیفه توسعه سواد مالی و آموزش را نیز بر عهده دارد و در تمامی تصمیمات در حوزه آموزش و گواهینامه‌های بازار سرمایه نقش دارد.

99999912121.JPG

وی همچنین از ایجاد سرفصل آموزشی بازار سرمایه در مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم تحقیقات و فناوری خبر داد.

وی گفت: امروز کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران در کنار بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور برای ارتقای دانش و آموزش کارکنان در زمینه بازار سرمایه ایستاده است و در گام اول این آموزش برای بیش از ۱۸ هزار پرسنل بانک ۹ دوره آموزشی در نظر گرفته شده که از بهترین اساتید در این دوره‌ها استفاده خواهد شد.

در این نشست همچنین سید هادی حسینی مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات آوید نیز با ارائه قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت، کمک به ایجاد بسترهای آموزشی و فعالیت فعالان بازار سرمایه برای شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران را از جمله رسالت‌های این شرکت معرفی کرد و برای توسعه بسترهای آموزشی در بازار سرمایه اعلام آمادگی کرد.

بزرگترین پروژه آموزشی تاریخ بازار سرمایه کشور توسط کارگزاری بانک صادرات ایران از تاریخ ۲۰ آبان‌ماه سال جاری با استقبال شایان توجه مخاطبان و علاقه‌مندان آغاز  و تمامی فراگیران از سراسر کشور در یک زمان به صورت آنلاین در قالب یک بسته آموزشی با ۱۲ مبحث آموزشی کاربردی طی ۲۴ ساعت آموزش مهارت و تسلط مناسبی بر بازار سرمایه کشور کسب خواهند کرد و در پایان با گذراندن آزمون جامع پایان دوره گواهی معتبر آموزشی دریافت خواهند کرد.​

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.