×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه بر اساس نتایج گزارش پژوهشی ” آثار شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های زندگی؛ چالش‌ها و راهکارها ” شیوع ویروس کرونا از کانال‌های مختلفی بر رشته بیمه‌های زندگی تاثیر می‌گذارد.
از مهمترین کانال‌های تاثیرگذاری پاندمی کرونا بر رشته بیمه‌های زندگی می‌توان به ریسک‌های تحت پوشش بیمه زندگی، نرخ بهره و عایدی سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بیمه، میزان فروش و میزان بازخرید بیمه‌های زندگی، فرایند صدور بیمه‌نامه‌ها، انجام معاینات پزشکی در زمان صدور بیمه‌نامه و ایجاد وقفه در پرداخت حق‌بیمه توسط بیمه‌گذاران اشاره کرد.
با وجود مشخص بودن کانال‌های تاثیرگذاریِ این پاندمی بر صنعت بیمه، تاثیر دقیق شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های زندگی نیازمند گذشت زمان و بررسی دقیق‌تر این مسئله است چراکه هر یک از این اثرات ممکن است در کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت نمایان شود و یا آثار آن‌ها در ترکیب با عوامل دیگر  کاهش یابد.
بر اساس یافته‌های این گزارش، از آغاز پاندمی کرونا (بهمن ماه ۱۳۹۸)، حق‌بیمه تولیدی در رشته بیمه‌های زندگی در ماه‌های بهمن و اسفند سال ۱۳۹۸ نسبت به مقادیر متناظر با همین ماه‌ها در سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است. این روند در خصوص تعداد بیمه‌نامه زندگی صادره نیز صادق بوده است که یکی از دلایل آن می‌تواند کاهش درآمد افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو فعالیت‌های اقتصادی باشد. همچنین تعداد خسارات پرداختی بیمه‌های زندگی در بهمن و اسفند سال ۱۳۹۸ نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.
متن کامل این گزارش در آدرسhttp://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1208 قابل دسترسی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.