×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک دی، همتی در این یادداشت، تامین اعتبار ۷۵۰ هزار میلیارد ریالی با نرخ ۱۲ درصد را یکی از اقدامات بانک مرکزی برای حمایت از کسب و کارها و اقشار مردم در دوره شیوع کرونا دانست که از طریق کاهش ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی ذخیره قانونی بانک‌ها و با همراهی بانک‌ها محقق شد.
رییس کل بانک مرکزی در این یادداشت از تصویب پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر در ستاد اقتصادی دولت خبر داد و گفت: این مصوبه با نرخ ۱۲ درصد، بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.
وی همچنین از تخصیص یک میلیارد یورو برای پشتیبانی از هزینه‌های عمدتاً درمانی ناشی از کرونا با تایید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خبر داد و افزود: بانک مرکزی با خرید این مبلغ ارزی، معادل ریالی آن را در اختیار سازمان برنامه خواهد گذاشت.
همتی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای تامین دارو و کالاهای اساسی سال ۱۳۹۹ با حضور معاون اول رییس جمهوری گفت: درخواست بانک مرکزی برای دسترسی به حق خود در صندوق بین‌المللی پول و استفاده از آن برای کمک به برنامه مقابله با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، در جریان مراحل اداری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.