×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امین فخر در جلسه شورای هماهنگی تامین اجتماعی استان کرمان، عملکرد بخش های سرپایی، بستری، خدمات به بیماران کرونایی، اجرای طرح های عمرانی و توسعه خدمات الکترونیکی در واحدهای درمانی را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی اولین خریدار و دومین تولید کننده خدمات درمانی در سطح کشور است.
وی افزود: در استان کرمان از طریق ۳ بیمارستان و ۱۴ درمانگاه خدمات درمانی بصورت مستقیم به بیمه شدگان ارائه می شود و از طریق عقد قرارداد با ۱۴۰۰ موسسه درمانی، این خدمات برای جمعیت تحت پوشش خریداری می شود.
دکتر فخر میزان اعتبارات صرف شده برای ارائه خدمات درمانی را در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال جاری یک هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: با اختصاص مبلغ ۵۳۵ میلیارد تومان به استان کرمان، مطالبات انباشته شده این مراکز پرداخت و تا پایان سال ۹۸، تسویه حساب به عمل آمده و در سال ۹۹ نیز پرداخت هایی انجام شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: در موج اول انتشار این ویروس ۱۵۰ تخت از مجموع ۵۴۵ تخت بیمارستانی در استان برای خدمت دهی به بیماران اختصاص یافت و در موج دوم به دلیل افزایش مراجعات، این میزان به ۲۰۰ تخت افزایش پیدا کرد و در مجموع به ۳۱ درصد بیماران کرونایی در سطح استان خدمات ارائه شده است.

دکتر فخر با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات نظارتی، آموزشی، پشتیبانی و نیاز سنجی در مدیریت درمان استان انجام شده است، افزود: تجربیات ارزنده ای در این زمینه حاصل شده است.

وی همچنین به اجرای طرح سطح بندی خدمات درمانی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح در واقع پاسخی به نیازهای درمانی بیمه شدگان و جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در همه مناطق است و اعتبار لازم برای این طرح نیز در نظر گرفته شده است.

دکتر فخر در خصوص اجرای طرح های عمرانی گفت: پروژه ساخت بنای جدید پلی کلینیک رفسنجان دارای پیشرفت ۵۰ درصدی است، درمانگاه شماره سه کرمان بهسازی شده است و طرح های توسعه بخش اورژانس بیمارستان دکتر غرضی سیرجان و بهسازی بخش های زایشگاه و لنژری این مرکز درمانی در حال انجام است.

وی همچنین از آغاز طرح محوطه سازی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان خبر داد و افزود: برنامه های عملیاتی بیمارستان تامین اجتماعی زرند نیز در سال جاری شروع خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان در این جلسه به توسعه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طرح های الکترونیکی متعددی از جمله؛ نوبت دهی، پذیرش، نسخه الکترونیک و استعلام الکترونیکی اعتبار دفاتر بیمه تاکنون اجرا شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.