×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بازارهای چهارگانه بورس انرژی ایران در هفته نخست مرداد ماه میزبان داد و ستد انواع فرآورده هیدروکربوری به ارزش ۳ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان بود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته ۳۰۱ معامله در دو رینگ داخلی و بین‌الملل بورس انرژی ایران به ثبت رسید.
رینگ بین‌الملل بورس انرژی در این مدت میزبان معاملاتی به ارزش بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که «گاز مایع»، «ته‌مانده برج تقطیر»، «ریفورمیت»، «برش سی ۷ سی ۹» و «پنتان» بیشترین ارزش را به خود اختصاص دادند.
از سوی دیگر صدرنشینی ارزش معاملات در رینگ داخلی متعلق به «نفت سفید»، «میعانات گازی»، «آیزوریسایکل»، «سبد پایه» و «ته‌مانده برج تقطیر» بود و مجموع ارزش معاملات این رینگ به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزون شد.
در هفته نخست مرداد ماه ۶ میلیون کیلو وات ساعت برق سبز در قالب برق فیزیکی و افزون بر ۱۷ میلیون کیلووات ساعت در قالب اوراق سلف میان نیروگاه‌های تجدیدپذیر و صنایع مورد داد و ستد قرار گرفت تا مجموع ارزش تالار برق سبز به بیش از ۷۱۰ میلیارد ریال برسد.
همچنین ارزش دلاری مبادله ۲ هزار گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در هفته گذشته به ۱۳۰ هزار دلار رسید.
عرضه‌کنندگان برتر
در هفته معاملاتی منتهی به ۴ مرداد ماه، «شرکت ملی گاز ایران» عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده در بورس انرژی ایران را از آن خود کرد و «نفت ستاره خلیج فارس» در دومین جایگاه عرضه‌کنندگان بزرگ قرار گرفت. «شرکت پالایش نفت تبریز» سومین عرضه‌کننده بورس انرژی لقب گرفت و «پالایش نفت آبادان»، «پالایش نفت شیراز»، «پتروشیمی بوعلی سینا»، «شرکت ملی نفت ایران»، «پالایش نفت کرمانشاه»، «پالایش نفت اصفهان» و «نفت ایرانول» به ترتیب تکمیل‌گر فهرست ۱۰ عرضه‌کننده برتر بورس انرژی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.