×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاحیه ۲۵ طرح بزرگ بخش برق که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها نه تنها شهر و روستا و به نوعی توزیع عادلانه زیرساخت‌های اصلی و مهم کشور در همه نقاط کشور، استان‌های مرزنشین، مرکزی و نقاط بهره‌مند از منابع آب، مناطق خشک و کم آب کشور را در بر می‌گرفتند، بلکه همراه با مشارکت فعال منابع دولتی، منابع داخلی شرکت‌های وزارت نیرو، مشارکت‌های مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای ۲۲۷ پروژه در قالب این پویش گفت: از این مجموع، ۶۰ درصد منابع خارج از بودجه دولت و منابع داخلی، بخش خصوصی و مشارکت‌های فعال به‌ویژه صندوق توسعه ملی بوده است.

اردکانیان در آخرین هفته و ایستگاه پایانی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که به استان‌های تهران، هرمزگان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان با مجموع ۲۵ پروژه اختصاص داشت، اظهار کرد: ۱۰ سد، ۶ هزار و ۳۳۵ هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ۱۸ نیروگاه حرارتی، ۱۷ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، ۶ نیروگاه مقیاس کوچک، ۱۰۳ پست و خط انتقال، ۱۷ طرح آبرسانی شهری، ۱۰ تصفیه‌خانه آب، ۱۷ تصفیه‌خانه فاضلاب و آبرسانی به ۸۶۰ روستای کشور، مجموع پروژه‌هایی بود که در این پویش نیم ساله به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور به ۸۳ هزار و ۳۵۰ مگاوات رسید

همچنین همایون حائری – معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی – در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری ۲۵ پروژه برق‌رسانی در این هفته از پویش با مجموع سرمایه‌گذاری ۷۲۰۴  میلیارد تومان اظهار کرد: در کنار این پروژه‌ها و اقدام‌های سخت افزاری و نرم افزاری، ارتقای دانش کار و استفاده از فناوری‌های پیشرفته بومی هم در ذات پروژه‌ها بوده که در قالب اجرای آنها انجام شده است.

وی از جمله این فناوری‌ها به نسل جدید توربین‌ها و ژنراتورها و سیستم‌های کنترل پیشرفته اشاره کرد و افزود: برای پیاده سازی این پویش، سه منبع بزرگ انرژی بزرگ هم در کنار خود داشتیم که در انجام پروژه‌ها حرف اول و آخر را می‌زد.

حائری تصریح کرد: منبع انرژی نخست کسب رضایت مردم بود که بزرگترین سرمایه ماست و تمام تلاش ما برای ارائه کار در جهت رضایتمندی آنان است.

وی همکاران صنعت آب و برق، پیمانکاران و دیگر دست اندرکاران این صنعت و تامین کنندگان تجهیزات و صنایع پشتیبان را دیگر منابع انرژی صنعت برق در اجرای پروژه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های نیروگاهی جدید، ظرفیت نصب شده نیروگاه های کشور به ۸۳ هزار و ۳۵۰ مگاوات رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.