×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران گفت: همسو با سیاست‌های دولت در راستای مشارکت مردم در اقتصاد و جذب نقدینگی سرگردان به بازارهای رسمی و شفاف، شرایط جذب ۲۱ هزار میلیارد تومان نقدینگی در صندوق‌های طلا فراهم شده است.

به گزارش کیوسک خبر، رحمان آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود زنجیره ابزارهای جذاب طلا در بورس کالا باعث شده تا ذائقه شمار زیادی از سرمایه‌گذاران و عموم مردم به سرمایه‌گذاری در بازار طلا از مبادلات فیزیکی به سمت ابزارهای مالی طلا تغییر کند.

وی با بیان اینکه در کنار معاملات گواهی سپرده و همچنین قراردادهای مشتقه طلا، امروز شاهد رونق بی‌سابقه صندوق‌های طلا در بورس کالا هستیم، افزود: صندوق‌های طلا این امکان را به عموم مردم می‌دهند که حتی اگر هیچ آشنایی و تحلیلی از بازار طلا ندارند، با خرید واحدهای صندوق طلا از نوسانات بازار طلا سود کسب کنند و به نوعی هیچ دغدغه‌ای در فرآیند سرمایه‌گذاری خود نداشته باشند.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا ادامه داد: سرمایه‌گذاری سنتی در بازار طلا و خرید از بازار آزاد، مخاطرات و معضلات زیادی از جمله بحث کیفیت، عیار، نگهداری و سرقت را به همراه دارد، اما در صندوق‌های طلا، یک ابزار آسان در اختیار مردم قرار گرفته تا آن‌ها با خیال راحت و بدون ریسک سنتی بازار اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی عنوان کرد: افزایش تعداد صندوق‌های طلا به این سبب است که بتوانیم افرادی که درجه ریسک‌پذیری کمتری دارند و تمایل به ورود مستقیم در سرمایه‌گذاری همچون شمش و سکه طلا ندارند را به این سمت حرکت دهیم و این سرمایه‌گذاران خیال آسوده داشته باشند که افراد دیگری با اطلاعات مالی تخصصی‌تر می‌توانند بر دارایی‌های آن‌ها معامله کنند.

به گفته آراسته، همین جذابیت‌ها باعث شده تا در رقمی بی‌سابقه ارزش بازار صندوق‌های طلا از ۲۱ هزار میلیارد تومان عبور کند و حتی ظرفیت جذب نقدینگی به این صندوق‌ها به ۳۰ همت برسد.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس تصریح کرد: جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار طلا آن‌قدر بالاست که مدل‌های جدید معاملات طلا در بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی تا پایان سال از سوی بورس کالا معرفی می‌شود تا سرمایه‌گذار علاقه‌مند به بازار طلا در کشور باقی نماند که ابزارهای بورس کالا، مدل و سلیقه او را پوشش ندهد.

وی در پایان به هدف‌گذاری در حوزه افزایش عمق معاملات صندوق‌های طلا اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری طلا در بورس کالا فعال هستند که هدف‌گذاری جذب ۲۰۰ همت نقدینگی به این صندوق‌ها طی دو سال آینده است؛ رسالتی که همسو با سیاست‌های دولت در راستای مشارکت مردم در اقتصاد و جذب نقدینگی سرگردان جامعه از بازارهای غیررسمی و غیرشفاف به مبادلاتی رسمی، شفاف و مطمئن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.