×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید آرام روز دوشنبه در آیین رونمایی از بسته «بومی سازی شده مهارت‌های زندگی» با حضور مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در این مراکز مشاوره بر اساس اولویت های فرد و موقعیت اجتماعی، آموزش‌ها و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره را در جهت سلامت اجتماعی و روان افراد جامعه و دسترسی افراد توسعه خواهیم داد.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به تغییرات سبک زندگی در جامعه بیان داشت: همه جامعه شناسان بر این باور هستند که با توجه به پیشرفت فناوری ها، زندگی صنعتی شکل گرفته است و زندگی فردی و اجتماعی افراد دستخوش تغییر و تحول شده است از این رو برای مواجه با این چالش ها نیاز به ارائه مهارت ها در حوزه های مختلف هستیم.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی نیز بر ارائه آموزش مهارت ها توسعه کرده است تا هر فردی بتواند با استفاده از مهارت ها رفتار مثبت و منطبق با جامعه داشته باشد.

آرام با تاکید بر این که سازمان بهزیستی به عنوان متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیش از ۲۰ سال در حوزه مهارت های زندگی فعال است گفت: آموزش های تخصصی برای همه سنین به صورت بومی سازی شده ارائه می کند.

وی اضافه کرد: بسته های آموزشی باید با توجه به نیاز هر جامعه، شرایط جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، با استفاده از ظرفیت صاحبنظران، متخصصان و روانشناسان تهیه شود در این زمینه بسته بومی سازی شده مهارت های زندگی دو سال است که زمان برده است.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران گفت: این بسته در قالب ۱۰ کتاب آموزش مهارت های زندگی طراحی و امروز نسخه اول آن رونمایی شده است تا از این طریق در مراکز مشاوره برای مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه هر منطقه تهران دارای آسیب خاصی است گفت: در هر منطقه اولویت های آموزشی و مهارتی بر اساس آسیب ها از جمله اعتیاد، طلاق، همسرآزاری، فرزندآزاری و سایر موارد شناسایی شده است تا افراد توانمندی مقابله با آن را داشته باشند.

آرام خاطر نشان کرد: آموزش ها با توان افزایی به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه کمک می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.