×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان از تسویه کامل مطالبات گندم کاران کشور طی هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته برنامه ریزی برای خرید تضمینی گندم را آغاز کردیم و از ۱۵ فروردین ماه شرکت بازرگانی دولتی ایران با تمام توان وارد پروژه بزرگ خرید تضمینی گندم شده است.

حنان ادامه داد: در سال جاری در سطح ۶ میلیون هکتار گندم دیم و آبی کشت شده که برای خرید تضمینی محصول گندم کاران در ۳۱ استان تعداد ۱۲۰۰ مرکز خرید گندم دایر کرده ایم.

وی افزود: باتوجه به رشد۱۲ درصدی خرید تضمینی گندم تقریبا به اهداف از پیش تعیین شده در سال جاری دست یافته ایم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه از ۱۲۰۰ مرکز خرید  گندم در کشور ۹۰۸ مرکز فعال شده است، افزود: تاکنون ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم با احتساب خرید توافقی انجام شده توسط بخش خصوصی برای مصارف صنف و صنعت، خریداری شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه امسال دولت به طور میانگین برای خرید هرکیلوگرم گندم ۲۵۲۳ تومان می پردازد، تصریح کرد: مجموعه دولت، شرکت بازرگانی دولتی ایران و وزارت صمت در تلاش هستند تا امسال مطالبات گندم کاران با فاصله پرداخت نشود که خوشبختانه این هدف امسال تاکنون محقق شده و تنها یک هفته تا صفر شدن پرداختی مطالبات فاصله داریم. طبق وعده مسئولین طی هفته آینده با گندم کاران کشور تسویه کامل خواهد شد.

حنان در ادامه بیان کرد: خرید تضمینی گندم تا پایان آذرماه ادامه دارد البته پیک خرید در تیرماه و مردادماه است و روزانه بین ۸۰ تا۱۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان کشور تحویل مراکز خرید می شود.

 وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فصل خرید امسال و نظارت ویژه بر رعایت پروتکل ها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: برآورد جهاد کشاورزی برای تولید امسال میزان ۱۴ میلیون تن گندم است و پیش بینی می شود از این میزان، بیش از ۹ میلیون تن گندم خرید تضمینی شود.

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: برای مصارف داخلی به طور سالیانه هیچگونه مشکلی نداریم و اگر کسری داشته باشیم از محل ذخایر استراتژیک تامین خواهد شد.

حنان در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در کشور گفت: ۲۲۰ هزار هکتار دانه روغنی کلزا آفتاب گردان گلرنگ و سویا در سال جاری کشت شده و هم اکنون در فصل خرید دانه روغنی کلزا هستیم، براورد شده امسال ۳۹۰ هزار تن کلزا در سطح کشور خرید تضمینی شود که تاکنون خرید۲۶۰ هزار تن از این دانه روغنی محقق شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان طی روزهای گذشته به کلزاکاران رقم پرداختی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید و مطالبات کشاورزان این حوزه از کشاورزی نیز تا ۲۷ خرداد تسویه شد. در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون به کشاورزان گندم و کلزاکار پرداخت شده که با کل واریزی پایان فصل گندم سال ۱۳۹۸ برابری می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.