×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، افزایش رقابت و ایجاد ارزش متمایز در محصولات گروه سرمایه‌گذاری مسکن از طریق توسعه نوآوری، بکارگیری فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری (تکنولوژیکی) از رویکردهای بنیادین گروه بوده که از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه طرح‌ریزی و پیاده‌سازی شده است.

به این منظور و در راستای بهینه‌سازی طرح و اجرای پروژه‌های گروه از دیدگاه سه شاخص زمان، هزینه وکیفیت و نیز در جهت مسوولیت‌پذیری در قبال مشتریان، جامعه و محیط زیست به عنوان تضمین کننده روند ارتقا و حفظ پیشتازی در امر ساخت و ساز، ۱۲ اقدام در قالب سه برنامه کلی در سال منتهی به آذر ماه ۹۸ صورت گرفته است.

در قالب برنامه «شناسایی، ارزیابی، امکان‌سنجی و پیاده‌سازی فناوری‌های نوین در پروژه‌های منتخب» ۴ اقدام صورت گرفته است.

شناخت و ارزیابی فنی، اجرایی و اقتصادی روش‌های صنعتی و نیمه صنعتی در ساخت وساز نخستین اقدام بوده است که در این حوزه سیستم‌های سازه‌ای پیش‌ساخته و نیمه پیش‌ساخته، نسل جدید طراحی و اجرای سیستم ساخت قالی تونلی گروه، دیوارهای غیرباربر سبک و عایق حرارت، روش‌های نوین مهار دیوار غیر سازه‌ای، استفاده از ملات‌های آماده در دیوارچینی، مصالح و روش‌های اجرایی نوین لوله‌های تاسیساتی، سیستم‌های نوین تاسیسات برودتی و حرارتی با مصرف انرژی پایین مورد توجه بوده است.

دومین اقدام برنامه «پیاده سازی فناوری های نوین»، ارزیابی و امکان‌سنجی روش‌های نوین بهسازی خاک و پایدارسازی گود بود که روش نوین جت گروتینگ در پروژه باران رشت با قابلیت کاهش هزینه به میزان تقریبی ۲۰ میلیارد ریال و افزایش سرعت ساخت۳۰% اجرا شد.

تدوین و طراحی سند راهبردی تیپولوژی سازه‌ای برای پروژه‌های تکرارپذیر گروه سومین اقدام گروه در حوزه فناوری های نوین بود که با همکاری خبرگان سازه‌ای کشور و تدوین‌گران مباحث مقررات ملی ساختمان در دستور کار قرار گرفت.

اقدام چهارم ذیل برنامه پیاده سازی فناوری های نوین، شاخص‌سازی پروژه‌های شرکت از طریق رعایت حداکثری استانداردهای زیست‌محیطی، مدیریت انرژی و استفاده اقتصادی از منابع انرژی تجدیدپذیر در طراحی‌ها، ممیزی انرژی ساختمان‌های منتخب در حال بهره‌برداری و تبیین کارایی انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای طرح مشترک با سازمان UNDP با هدف ارتقا برند بود.

اما دومین محور برنامه های کلی گروه در حوزه تحقیق و توسعه، «تدوین و پیاده‌سازی مدل‌های سنجش نوآوری و بهبود پروژه، در حوزه‌های تامین، طراحی، انتقال دانش و بهره‌برداری» بود که ذیل این برنامه ۵ اقدام صورت گرفت.

ارزیابی نظر بهره‌برداران مجتمع‌های مسکونی به منظور تدوین شاخص‌های طراحی بر مبنای خواست مشتری، ارتقای کیفیت و رضایت‌مندی مشتریان فعلی و سنجش کارکرد فضاهای پروژه که در پروژه های آذران تبریز و بعثت کرمان صورت گرفت ذیل برنامه «پیاده سازی مدل های نوآوری در توسعه پروژه ها» اجرا شد.

دومین اقدام در این محور، طراحی و تدوین ساختار پیاده‌سازی مدیریت دانش در گروه برای ساماندهی و مدیریت ثبت و انتقال دانش‌های ضمنی و آشکار نیروی انسانی گروه، در جهت کاهش دوباره‌کاری‌ها و افزایش کیفیت و رضایت‌مندی مشتری بود.

انتشار دستاوردهای تحقیق و توسعه بربستر پورتال (گزارش) و پیامک (نوین افزا) به جامعه هدف، سومین اقدام محور برنامه های پیاده سازی مدل های نوآوری در پروژه ها به شمار می رود.

برنامه‌ریزی و طراحی ساختار بانک اطلاعاتی تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی گروه در حوزه مدیریت تدارکات پروژه، چهارمین اقدام و افزایش انگیزه برای ورود ایده‌های ساخت و ساز و ارزیابی و ایده‌سنجی استارت‌آپ‌ها پنجمین اقدام در این عرصه بود.

گروه سرمایه گذاری مسکن در قالب سومین برنامه خود در جهت تحقیق و توسعه، برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور در مجامع حرفه‌ای را در دستور کار قرار داد که سه اقدام نیز ذیل این رویکرد تعریف و اجرا شد.

برگزاری هم‌اندیشی تخصصی در شرکت و تدوین دستورالعمل فنی و اجرایی «مانیتورینگ و کنترل هوشمند ساختمان‌های مسکونی» گروه سرمایه‌گذاری مسکن با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برگزاری و ارائه دستاوردهای ارزش‌آفرینی و فنی- مهارتی گروه در کارگروه‌های تخصصی همایش‌های منتخب ملی «ساخت و ساز پایدار» و «نخستین جشنواره نوآوری در ساخت وساز» در راستای انتشار دانش و برندینگ گروه و ارتقا دیدگاه عمومی جامعه حرفه‌ای و همچنین بازدید هدفمند از نمایشگاه‌های تخصصی و حضورفعال در انجمن‌های حرفه‌ای سه اقدام در راستای اجرای این برنامه بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.