×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر صادق جلیلی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی، مهمترین وظیفه و ماموریت تامین اجتماعی را ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه بیمه شده عنوان کرد و افزود: در این راستا سازمان تامین اجتماعی جهت جلوگیری از موازی کاری و اتلاف وقت و هزینه، به سمت و سوی ارائه خدمات الکترونیکی روی آورده است.

وی افزود: از اینرو بعد از حذف نسخه کاغذی دفترچه، حذف تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی اجرایی شد که موسسات و افراد می توانند بصورت غیر حضوری از طریق درگاه های معرفی شده سازمان استحقاق درمان خود و مراجعین را استعلام کنند.

وی از تامین اجتماعی به عنوان دومین تولید کننده درمان با بهره گیری از ۷ بیمارستان و ۲۴ مرکز درمانی در خوزستان خبر داد و گفت: بعد از شیوع بیماری کووید -۱۹ مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همراه و همگام با دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی خدمات درمانی خوبی به بیماران مبتلا ارائه کرد.

دکتر جلیلی ادامه داد: در ابتدا با آموزش نیروها، اعلام آمادگی به کلیه مراکز درمانی و تهیه ملزومات حفاظتی، خود را آماده مقابله با این ویروس کردیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه در ابتدا ۲ بیمارستان شفا مسجد سلیمان و میلاد اهواز در اختیار این بیماران قرار گرفت، گفت: بعد از بالا رفتن آمار مبتلایان در استان، ۲ بیمارستان بزرگتر امیرالمومنین (ع) اهواز و ۱۷شهریور آبادان به این کار اختصاص داده شد که خوشبختانه در چند روز گذشته با سیر نزولی تعداد مبتلایان در استان، بیمارستان ۱۷شهریور آبادان از چرخه ارائه خدمات به بیماران کرونایی خارج شد و در حال حاضر بعنوان بیمارستان سبز به بیمه شده ها و بیماران غیرکرونایی خدمات ارائه می دهد.

دکتر جلیلی با اشاره به ارائه خدمات کامل بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز به بیماران کرونایی، افزود: این خدمات در بیمارستانهای امام موسی کاظم (ع) ماهشهر و شهید مصطفی خمینی بهبهان بصورت بخشی نیز ارائه می شود.

وی با اشاره به پروژه های در حال احداث در استان خوزستان گفت: مراحل ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی دزفول به پایان رسیده و در صورت تجهیز و تامین نیرو بزودی راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان نیز مراحل ساختش رو به اتمام است که پیش بینی می شود تا پایان کار دولت به بهره برداری برسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به دیگر پروژه های درمانی در این استان از جمله توسعه بیمارستان شهدای شوشتر، بازسازی و توسعه درمانگاه تخصصی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز، هتلینیگ بخش های اطفال، نوزادان، NICU در بیمارستان امیرالمومنین (ع) و رختشویخانه و زایشگاه بهبهان اشاره کرد و گفت: توسعه پلی کلینیک سوم خرداد خرمشهر با اعتبار مصوب ۱۵۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: مطالبات موسسات غیردانشگاهی را تا پایان سال ۹۸ تسویه کردیم و برای موسسات و مراکز دانشگاهی کار پرداخت و تسویه حساب تا پایان فروردین ۹۹ در حال انجام است که در واقع پرداخت ها به موسسات به روز شده است.

دکتر جلیلی افزود: هر وقت مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند شاهد کاهش بیماری بودیم ولی هرگاه احساس خطر کمتری کنند و نسبت به رعایت پروتکل ها بی تفاوت باشند، این بیماری شدت بیشتری پیدا می کند.

وی تصریح کرد: مردم باید با این شرایط سازگاری پیدا کنند و با رعایت دستوالعمل های بهداشتی، فاصله فیزیکی، زدن ماسک و عدم شرکت در تجمعات و مراسمات، این شیوه را به عنوان بخش جدیدی از زندگی خود بپذیرند و رعایت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.