×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن از زمستان سال ۹۶ با اجرای کمپینی اجتماعی با هدف صرفه جویی در مصرف آب و استمرار آن در دیگر حوزه‌های محیط زیست که با تدبیر و حمایت مدیر عامل فقید بانک انجام گرفت، در تلاش است تا گامی برای حل بحران کم آبی کشور و دیگر حمایت‌های محیط زیستی در حوزه‌های خاک، آب و هوا بردارد.

این بانک در سال جاری با توجه به تغییرات به وجود آمده در الگوی مصرف آب در روزهای گرم سال و به خصوص شرایط پاندمی و همه‌گیری ویروس کرونا، کمپین‌های تبلیغاتی- اجتماعی با موضوع محیط زیست را به صورت مستمر همچنان ادامه خواهد داد.

در جلسه‌ای که به منظور افزایش تعامل و آگاه‌سازی شهروندان با مسایل آب و راهکارهای حفظ منابع آبی با شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت با اشاره به حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیرعامل فقید بانک برای حمایت بانک از اجرای کمپین‌های محیط زیستی و ایفای مسوولیت اجتماعی، گفت: با توجه به برگزاری کمپین‌های آب و خاک در سال‌های گذشته، در سال جاری نیز با استمرار کمپین آب، صرفه جویی در مصرف آب را با مشارکت شرکت آب و فاضلاب پیگیری خواهیم کرد تا با توجه به تغییرات به وجود آمده در الگوی مصرف آب شهروندان در روزهای گرم سال و به خصوص شرایط پاندمی و شیوع ویروس کرونا، به نحوی بتوانیم در آگاه‌سازی جامعه نسبت به وضعیت منابع و محدودیت‌های تامین، تصفیه و توزیع آب نقش موثری داشته باشیم.

در ادامه جلسه علی صاحبی مدیر روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب با تقدیر از فعالیت‌های بانک مسکن در حمایت از پویش‌های حمایتی از آب و خاک ایران از ویژگی‌های برجسته و توجه ویژه ابوالقاسم رحیمی انارکی به مقوله‌های زیست محیطی یاد و از دست دادن وی را واقعه‌ای غم انگیز توصیف کرد.

وی با اشاره به چالش‌های بخش آب، روند افزایش جمعیت شهرها و فضای سبز، مشکلات صنایع و کشاورزی و نیاز به آب بیشتر سبب شده است که پویش‌های همگانی از سوی سازمان‌ها به منظور حمایت از مصرف صحیح آب برگزار شود و بانک مسکن یکی از سازمان‌های پیشرو در این حوزه باور دارد موفقیت در این مسیر نیازمند آگاهی و اقدام جمعی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در بین عموم مردم می‌باشد.

صاحبی ادامه داد: میزان مصرف آب در سه ماهه نخست سال جاری در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و تعداد مشترکین پرمصرف افزایش چشمگیری یافته است.

در ادامه جلسه صاحبی به عواقب عدم استفاده برخی از شهروندان از امکانات جمع‌آوری و انتقال فاضلاب اشاره کرد و گفت این امر موجب به خطر انداختن سلامت شهروندان می‌شود.

در پایان جلسه مسعود ایزدی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت کشور ما به نحوی است که تک تک افراد جامعه باید در قبال این موضوع احساس مسوولیت کرده و هر فرد ایرانی در حد بضاعت و توان خود برای حل این مسأله گام بردارد .

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت در پایان اظهار امیداوری کرد: با تلاش عمومی در سطح ملی و سطوح خرد و کلان جامعه بتوانیم از طریق برنامه‌ریزی و مدیریت الگوی مصرف صحیح آب و استفاده بهینه از منابع نقش موثری در صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.