×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
کشورهای همسایه از جمله روسیه، متقاضی داروهای ایرانی هستند

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز تاکید بر روی استفاده از بازارهای کشور همسایه از جمله روسیه برای صادرات است و این کشورها متقاضی داروهای ایرانی هستند.

به گزارش کیوسک خبر، حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار در بازدید از شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین تی پی کو (TPICO) اظهار داشت: این شرکت دارویی زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی سال گذشته ۶۷ درصد رشد در فروش و ۴۷ درصد رشد در سود خالص داشته است که به خاطر تغییر راهبردی و مدیریتی بوده است.

وزیر کار با اشاره به اینکه شرکت تی پی کو بیش از ۳۵ درصد کل داروی کشور را تولید می‌کند گفت: در این شرکت توانسته‌اند ۱۳۰ داروی جدید را تولید کنند و به ثبت وزارت بهداشت برسانند. این داروها در اختیار مردم قرار گرفته است تا کشور با مشکلات دارویی کمتر مواجه شوند.

عبدالملکی بیان داشت: امسال نیز سال خوبی برای شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار است که در همین راستا میزان تولید شرکت تی پی کو در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی به موفقیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سود خالص قابل توزیع شستا بر اساس صورت‌های مالی ترجیحی ۱۴ درصد و درمجموع فروش ۶۷ درصد رشد داشته است.

وزیر کار بیان داشت: همچنین به میزان سود در بخش تولیدی ۵۰ درصد رشد داشته است از این جهت سال ۱۴۰۰ برای مجموعه‌های اقتصادی وزارتخانه سال خوبی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش سود به قیمت کاهش تولید مخالف هستیم گفت: سیاست اصلی ما در مدیریت شرکت‌های اقتصادی این وزارتخانه افزایش تولید و حداکثرسازی آن است، این رویکرد در حدود هشت ماه گذشته دولت سیزدهم جواب داده است و افزایش تولید را می‌بینیم که منجر به سودآوری شده است.

عبدالملکی گفت: از کارگران زیرمجموعه‌های این وزارتخانه نیز تشکر می‌کنیم و امسال سال خوبی را پیش روی کارگران می‌بینیم.