×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کرونا جان ۱۵۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش کیوسک خبر، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (بیستم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۹۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و سه هزار و ۱۱۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۶۱۲ هزار و ۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.💠سه هزار و ۵۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۲۸۹ هزار و ۳۹۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۷۴۲ هزار و ۸۱۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۳۲ هزار و ۲۱۲ دوز رسید.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۷۵ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۷۷۷ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا،جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.