×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کتاب دوره مقدماتی بیمه غیر زندگی

کتاب دوره مقدماتی بیمه غیر زندگی ترجمه دکتر پوریا نوروز کرمانشاهی و علی اعظم محمدبیگی توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، صنعت بیمه امروز، بازتاب‌دهنده جهان یکپارچه شده‌ای است که در آن فعالیت می‌کند. گسترش دامنه فعالیت شرکت‌ها به دیگر کشورها و مناطق، ریسک‌هایی به همراه دارد که باید بیمه شوند و شمار روزافزونی از بیمه‌گران، محدوده فعالیت‌ خود را برای تأمین این نیازهای بیمه‌ای گسترش داده‌اند. با افزایش روزافزون ریسک‌های بیمه شده، بیمه‌گران می‌توانند ضمن پیش‌بینی دقیق‌تر خسارات و همزمان با گسترش جغرافیایی شمار خطرات، ریسک تجربه کردن خسارت‌های بزرگ را به حداقل برسانند. با توجه به اهمیت این موضوع، جزوه آموزشی موسسه چارتر لندن در سال ۲۰۲۱ با موضوع دوره مقدماتی بیمه غیر زندگی توسط دکتر پوریا نوروز کرمانشاهی و علی اعظم محمدبیگی ترجمه و توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

کتاب حاضر در ۱۰ فصل با موضوعات «ریسک بیمه»، «بازار بیمه»، «قرارداد و نمایندگی»، «»نفع بیمه شدنی»، «افشا و ارائه»، «علت نزدیک»، «غرامت»، «مشارکت و جانشینی»، «تنظیم بیمه» و «اخلاق، حاکمیت شرکتی و کنترل‌های داخلی» تنظیم شده و خوانندگان را برای اشتغال در این صنعت بین المللی آماده می‌کند.

کتاب دوره مقدماتی بیمه غیر زندگی به بیان مفهوم ریسک و چگونگی مدیریت آن و نیز شناسایی انواع ریسک می‌پردازد. در این کتاب، شرح داده می‌شود که چگونه بیمه به عنوان سازوکار انتقال ریسک عمل می کند و انواع بیمه معرفی خواهد شد. ا فصل نهم نگاهی به تنظیم صنعت بیمه دارد؛ از جمله به نقش و کارکردهای انجمن بین المللی ناظران بیمه (IAIS) و نیز به اهمیت کفایت سرمایه بیمه‌گران و رابطه آن با سطوح کنترلی توانگری مالی خواهد پرداخت. در این متن اهمیت روزافزون مبارزه با جرایم مالی و نقش گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در تدوین راهبردی برای مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی به طور کلی بیان شده است. نقش و اهمیت اخلاق در صنعت بیمه از دیگر موضوعات گنجانده شده در این کتاب است و به اصول محوری در منشور اخلاقی مؤسسه بیمه چارتر نیز پرداخته شده است.


علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب « دوره مقدماتی بیمه غیر زندگی » می‌توانند به کتاب فروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، خیابان سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.

همچنین خرید اینترنتی این کتاب از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.